Gå til innhold

Bytte ut MegaSquirt, eller forsette å bruke det?

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

MS er i for seg greit nok og bruke de. men skal du ta ut store effekttall høyt turbotrykk etc synes eg etter min mening at ms blir for unøyaktig uansett hvor bra du mapper de. selv har eg nettop kjøpt meg et nytt Electromotive sprut av typen tec-gt og er veldig fornøyd med de. tror nok eg ville valgt en avdi som du sa at di mapper der du bor. personlig liker eg best Electromotive og Autronic. Lykke til med prosjektet ;)

Knowledge is horsepower

 

It's better to burn out than to fade away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, men da er de delsekvensielt med 1 coil pr 2 sylindre sant? eg betalte ca 20 for mitt fra statene med frakt og toll osv. de var tec gt ledningsnett, 6 coiler, 550 rc dyser, fuelrail, spesialbygget bensintrykksregulator, map, mat tps, cmt, ledninger til allt og en innovate bredbånds lambda :) men de var da dollaren var under 5 kr ;)er faktisk ikke sikker på om tec gt har den funksjonen, har ikke sjekket de siden eg ikkke har bruk for de da eg kjører in car computer system og kan bytte eller fornadre på map'en akkurat når eg vill :) men kan finne ut. kor du fikk tilbude fra forresten? bjørnstat bil?

Knowledge is horsepower

 

It's better to burn out than to fade away

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS er i grunn ikke avansert nok om du skal pelle ut mye hk og finjustere til det siste!

 

Skal du gi 16-17 laken for sprut ville jeg HELLER brukt penga på Haltech eller Autronic. for dette er noe alle kan i hele landet! er du på et treff skal du ikke se bort i fra at en eller annen har pc med software du trenger

 

Funksjonen med å switche over map trenger du trosalt ikke. Jeg kobler bilen min til bærbære og går in i programmet og laster bare opp den nye fila.. tar meg ikke mere enn 30sec. men man må seff da bære med seg pc og slikt.

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, men da er de delsekvensielt med 1 coil pr 2 sylindre sant? eg betalte ca 20 for mitt fra statene med frakt og toll osv. de var tec gt ledningsnett, 6 coiler, 550 rc dyser, fuelrail, spesialbygget bensintrykksregulator, map, mat tps, cmt, ledninger til allt og en innovate bredbånds lambda :) men de var da dollaren var under 5 kr ;)er faktisk ikke sikker på om tec gt har den funksjonen, har ikke sjekket de siden eg ikkke har bruk for de da eg kjører in car computer system og kan bytte eller fornadre på map'en akkurat når eg vill :) men kan finne ut. kor du fikk tilbude fra forresten? bjørnstat bil?

 

Okei :)

Haugen, hos Bjørnstad bil.

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha noe bør du gå MINST for E8 om du frå tak i dem da de ikke produseres lenger. men hender noen har på lager med flying loom. da får du dem for 9.000kr levert på døra!

 

haltech har nå komme med noe PS 1000 og 2000 serier tror jeg. de ligger på ca 14k

 

må kjøpe fra australia såfall!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påenget med et map er dette skal reppetere seg HVER gang man er på de forskjellige pungtene på mapet. Det som har vist seg på div sprut av ymse kvaliteter er at de ikke reppeterer. Hva det er som gjør dette har ikke jeg peiling på. Sier ikke at dette er tilfelle på MS, for det vet jeg ikke. Eneste måten å finne ut dette på er å kjøre flere drag i en benk med samme map og samenligne kurvene. Har selv brukt MS på motorer opp mot 400hk, og har ikke hadd problemer. MEN... når man skal sette bort maping/bremsin til et firma som tar timesbetalt. DA er det greit å ha et sprut som er lett å jobbe med. Prisforskjellen på et billig kontra et "dyrt" sprut utjevner seg fort med 1000kr tima. :)

 

Og til trådstarter. Med tanke på tidligere erfaring anbefaler jeg deg å gå gjennom ALLE ledninger, kontaktpungter og ellers alt motorteknisk før du tar turen ned til dynoen..... Sparer deg for mye penger og mye ergelser..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår