enuriak Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 hvor mye turbotrykk tåler en standar b19? hører sakt av at disse motorene tåler jævla mye?:op: Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Hørt rykter om B19 er favoritten for forgasserturbo iallefall :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet August 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 blir nokk forgasser, bare boe rask for å ha i den nye 242'n i vinter;) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 ladd det du makter. B19 skal visst være helt enestående å klemme krefter ut av med avlegs teknologi som forgasser turbo. at de tåler mye vet jeg ikke, men det er absolutt ikke den værste motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Vet du om folket borrer den opp, eller holder den på 1,9l ? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Du må frem med dynamitt eller C4 for å ta sylinderveggene på B19 i allefall.. Alle B19 som jeg har plukket sund har M-Råder, og de blir vel kjørt opp til rundt 300 hester uten havari ved første oppstart.. Hvis du hiver i nye lager i bunndelen er den nok ganske udødelig! :) Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Nå kan ikke jeg så ekstremt mye om skakkinger, men det er jo en toliter så det burde ikke gå noe dårligere enn andre 2.0L designet på syttitallet. Skjønt, på den annen side er det jo samme slaglengde på B19 og B23 så jeg hadde valgt sistnevnte i alle tilfelle. :) Hadde vært artigere å forfulgt den derre B17 veiv greia og lagd en skikkelig turtallsjævel. Men det er nok like lett som å komme over en strøken 242 turbo på høggern. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Noen som vet om de kjører med originale stempler og dobbel pakning eller lavkomp? Får vel ikke noen originale lavkomp stempler til B19? Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 (endret) B19 specs *1977- 1978 *97HP@5400RPM *158Nm@3200RPM *8,8:1 * 1979- 1984 *90HP@5000RPM *152Nm@2500RPM *8,5:1 Så de har vel aldri hatt spesielt høy kompresjon i følge mine papirer :) Edit: Tall på B19AT :oohh *B19AT * 135HP@5500RPM* *202Nm@4000RPM *8,5:1 Endret August 25, 2009 av Jørgen_Rana Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Nå kan ikke jeg så ekstremt mye om skakkinger, men det er jo en toliter så det burde ikke gå noe dårligere enn andre 2.0L designet på syttitallet.Skjønt, på den annen side er det jo samme slaglengde på B19 og B23 så jeg hadde valgt sistnevnte i alle tilfelle. :) Hadde vært artigere å forfulgt den derre B17 veiv greia og lagd en skikkelig turtallsjævel. Men det er nok like lett som å komme over en strøken 242 turbo på høggern. går nok for b19, siden je har 2 stk som ikke er innkjørt;) 190000 på den ene og 189000 på den andre;P men passer 531 toppen på b19?:O Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 er ikke noe værre enn å prøve den på det ;) vil tro den passer, siden den passer på både B21 og B23. B19 høres pinadø ut som en motor som er bygd for trimming. nye lager i bunnen og den er klar for nye 1000000km og 300hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Ser ut som jeg bytter til b19 da etterhvert. :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet August 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 men hvordan er det med dobbel toppakning? vil dette holde?:S eller hvor mye bør jeg dreie av stemplene? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Så vidt jeg forstår kjører du med en pakning og originale stempler. Kompressjonen er lav nok! :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle3 Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Kompressjonen er lav nok! :) Det er sikkert derfor b19 er så skamlat i forhold til b23? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.