Gå til innhold

Kaddis sin Garasje> oppdatering akkurat nå ;)

Ranger emnet


Glenn Are

Anbefalte innlegg

  • Svar 493
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal sende deg en PM på dette enten i kveld eller i morgen :)

 

Kjempefint :D Da har jeg muligheten til å pusle med dette selv en dag, for nå har jeg begynt på ett nytt prosjekt. Sierra 2.0 DOHC "Low budget, lot of fun" med sugetrimmet motor og lettet svinghjul. Toppen fulgte med bilen, men bunndelen hadde fått ett fint hull i siden. Svinghjulet er dreid ned på jobben, så dette ble jo gratis ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å sende når du får tid ;) Hadde vært kjempefint om du hadde fortalt litt om hvor mange bender, jeg evt trenger osv.

 

Men, nok O.T fra min side. Hvor mye gamp var det prat på å dra ut av denne bilen igjen?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal først å fremst nå få den "utstillings-pen" er litt lei denna trimme delen av hobbyen, skal pynte opp i mye rundt om, selv om det er mange som stiller seg spørsmål om hva jeg kan gjøre mere for å få det pent eks i motorrom, men det er alltid noe å ta taki å gjøre bedre :) Jeg kunne tenkt meg en annen motorstyring å bygge opp toppen og blokka på nytt, så da kunne jeg klare å hente ut 400+ :D

 

RWD planene er lagt litt på hylla, men har lenge drømt om 4WD da ;)

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om du fikk den på PM Zyntex så legger den her også!

 

Materiell: Svartstål standard, mange bruker 321 rustfritt men det kan lett sprekke uansett hvordan sveisen er og hvis du skal bandasjere grenrøret vil man ikke se den pene overflaten uansett. Svartstål er mykt og vil uansett ikke ruste så lenge bilen står lagret tørt eller blir brukt relativt mye, eller startet opp da grunnet varmen.

 

Sveise metode: Da er det beste ALLTID Tig, altså manuell mating av tråd, husk det nytter ikke med 100amp her må du ha ett kraftig tig apparat, helst opp til 300amp, med 3,5mm volfram! Da også passe på at sveisen har samme materiell som gods, sveiser du med rustfritt på vanlig Svartstål vil du få uendelige spenninger i stålet når det går varmt og kaldt, jeg vil garantere deg at det sprekker om du ikke bruker samme materiell til og legge på sveisen.

 

Kollektoren: Det er ABSOLUTT den mest kritiske delen på grenrøret spesielt på sugemotorer, men derav også Turbomotorer. Det er jo her all eksosen møtes og skal videre ut av anlegget eller gjennom til turboen, så her er grader, vinkel og lengde helt avgjørende!

 

Mitt grenrør mener jeg at jeg satt rørstubben i koltsag på 18,5 grad fra lengde side, snudde derav etter kutt 90 grader dette gjøres på alle 4 rør, enden på alle etter punkt sveis på kappes tilpassende flensplaten!

 

Selve lengden kommer annpå hvor lavt eller høyt turboen din skal sitte montert så dette må du finne utav selv. Om du skal ha overliggende eller underliggende som jeg har. Selvsagt også om du har intern wg eller ekstern. Mye som skal rundt der så greit å legge en plan i forkant.

 

Bend: jeg tror jeg kjøpte 15 stk 90 graders bend, da hadde jeg kun grov regnet på mye som vil brukes, av gradene på svinger har du jo nok å kutte på da. Disse bendene ligger på ca 50kr stk og det er i Svartstål!

 

Flens/Turboside: Denne får du kjøpt mange steder som selger deler, kommer annpå om du har T3 eller noe annet.

 

Flens/Toppen: Denne kan brukes i fra eventuelt standard manifold, men husk legeringen, jeg kjøpte av en kar som hadde mulighet til å skjære ut på CNC maskin!

 

Konstruksjonen: Kommer her helt annpå plassen du har, ved å bygge deg gjennom ett grenrør motor montert i bil er det beste selvsagt, for da har du oversikt over den plassen du har, men husk lengde og bøyer MÅ være likt på rørene, ellers vil de produsere gal flow samt du vil få andre temperaturer på rørene, jeg målte grovt temperatur på mitt grenrør med ett stekeovn måler, med den hadde jeg 1,5 grad varme diffus, det kunne jeg leve med. Andre ikke!

 

Hvis du også må se "how to do" så sjekk ut bildene mine :)

 

Svarer om det skulle være noe mere :)

kontakt på: 46809400

 

Kaddis-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal pynte opp i mye rundt om, selv om det er mange som stiller seg spørsmål om hva jeg kan gjøre mere for å få det pent eks i motorrom, men det er alltid noe å ta taki å gjøre bedre :)

 

Ta ett bilde av motorrommet da, så kan jeg se hva som kan gjøres. Kanskje jeg har noen idêer som du kunne like. Hvis ikke så kan jeg anbefale å kjøpe Hayne's tuning eller styling boka. Der er det mye forslag til hva du kan gjøre i motorrom og ellers på bilen.

 

 

RWD planene er lagt litt på hylla, men har lenge drømt om 4WD da ;)

 

4WD er jo morro da. Har det på Audi'n og det er ikke noe som er bedre enn det på vinterføre. Morsomt er det også om man vil leke litt ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
I morgen ettermiddag så kommer det noen herlige bilder av min kjære Kristine :D Bilen er da polert å greier, hjalp med litt polish på rød bil for å si det sånn :D

Da er det med bilder av motorrommet også da regner jeg med? :P

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår