Hurricane Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Så den hopper fremdeles rundt? Har du forsøkt å skifte ECU? Ja , men hopper mindre, i turtall man cruiser på i 60 og 80 km/t Vel, svaret er vel nei, siden at det å bytte Ecu for motor, Ecu for startsperre, og bytte tenningslås er rimelig langt ned på lista. Og i tillegg, så er det litt mere enn 90hk i chippene som sitter i nå, pluss noen dyser. (ble gjordt av opprinnelig eier i Tyskland, så opphav av både dyser og chip er ukjent desverre) Jeg har ingen tvil om at chippene som står i er av god kvalitet, har sjekket loddepunkt på sokler (bedre enn orginalt/resten av printplaten), og type Eprom som er brukt, og har ikke mye tro på at ecu'n er feil her. Jeg kunnet loddet på nye sokler på den ecu'n til motoren, som jeg har fra delebilen og flyttet over, men hva jeg kan se ut av vagcom, så får motoren hva den spør etter, og hjernen rapporter tilbake at den har fått det. Men du har ett godt poeng ang ecu, men bilen ble gradvis latere over ett halvårs tid, etterhvert ble den tungstartet, så begynte den å lugge rundt 1500rpm ved moderat gasspåtrykk, så da er heller konklusjonen mere mekanisk/elektro, en finelektronikk som en ecu. Kanskje ett dårlig jordingspunkt en plass?? Men skal huske tipset ditt, og gå over printplatene i ecu'n med en varmluftloddebolt, for det er det svakeste punkt når det kommer til finelektronikk :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Jeg må nok melde pass angående skruing. Fikk motorhavari i går, så er vel ikke så mye mer å gjøre med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Juni 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Nei så dumt da! Skal du ha noe å jobbe videre med, har jeg en 1Y motor (uten turbo) men som du kan flytte over all moroa fra din gamle hvis du vil. Selger den i tilfelle for 3500 kroner. (ligger egentlig til salgs for 4500, men jeg regner med st du ikke trenger dynamo og starter. Denne motoren har samme motorblokk som den du har, men ikke samme topp. Denne har noe høyere kompresjon. Så egentlig er det best å ta kontakt med en høgger og kjøpe en 1Z/AHU (som du har, eller en AFN som er 110 HK utgaven. Saggrenda bildeler er vel landets billigste, og de sender over hele landet. tlf: 32 765 164 (Snakk med Morten, og hils fra meg, den gærne østlendingen i Kristiansand) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Juni 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 Ser de har en AHU på Trondheim bildemontering, til 6000. Hva er forskjellen på 1Z og AHU? Passer alt over på den? AFN hadde nok vært det beste, men det er vel enda mer forskjeller? Frister ikke akkurat så veldig å begynne å skru på den bilen, føler den har gjort jobben sin og er egentlig lei av den, mye annet som ikke er på stell også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy001 Skrevet Juni 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2010 1Z og AHU tror jeg er tilnærmet identiske. Fysisk er det heller ikke noen forskjell opp til AFN. Tror det bare er dusene som er forskjellig, samt turboen. Alt er bolt-on. Men det er klart, hvis bilen er gjennomrusten og alt annet er "kass"... Men plukk ut girkassa, instrumentpanel, sæler foran, airbags og kontrolleren til disse, så kan du få ijen noen kroner hvis du velger å skrote bilen... Ellers så skal jeg selge min restaurerte her da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Jeg må nok melde pass angående skruing.Fikk motorhavari i går, så er vel ikke så mye mer å gjøre med den. Hva slags havari da? :( Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet September 10, 2010 Rapporter Share Skrevet September 10, 2010 Hva slags havari da? :( Var nok ventilene som fikk det tror jeg. Gikk å dreie veiva en halv runde så var det bom stopp til hver side. Foranledningen til dette var nok en uheldig episode med reimstrammer på reima som driver dynamo og vannpumpe. Lageret på det hjulet gikk til skogen. Dette førte til at reima kom inn i registeret, og noen av hjula hoppet over et par hakk. Når så nytt register ble montert, havnet nok kamakselen ett hakk feil har jeg en sterk mistanke om. Etter dette gikk den bare 10000 km før det var helt stopp. Jeg burde nok kanskje skjønt det var noe galt, for lyden var ikke helt god fra motoren i den tiden. I tillegg var den ekstremt tungstartet. Såvidt den startet i 10 minus, da med 20-30 sekunder på starteren. Men men, gjort er gjort, og jeg er en lærepenge rikere hvertfall. Gamle dieselmotorer kan være ganske risikofullt hvis man ikke vet hva man driver med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.