åHansen Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Hei. Jeg har byttet motor på min Opel Omega 1998 2.0 CD. Jeg lurer på om jeg nå må få den inn på service å få den tilbakestilt før jeg kan kjøre med den? Har ingen planer om å kjøre med den enda, men hadde vært stas om den fungerte. Bilen har forøvrig automatgir. Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
åHansen Skrevet August 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Ingen som vet noe om dette? Beklager for bump :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Hva tenker du med tilbakestilling? Av hva? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
åHansen Skrevet August 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Bilen går jo ikke som den skal, og har hørt fra enkelte kilder at den må på verksted for å "resette" noe slik at den slutter å gå i "sikkerhetsmodus". Aner ikke om dette stemmer da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Hvis den går i nødmodus er det fordi noe er galt. Det skal løse seg automagisk når problemet er borte. Les ut feilkodene selv (søk på "binders" her) og si hvilke(n) koder du har. Ser nå at det er autolat. Ovennevnte forutsetter at det er motoren det er noe galt med. Da lyser i så fall motorvarsellampa i dashen. Vet ikke om feilkoder på autolat forsvinner av seg selv uten sletting. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
åHansen Skrevet August 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 Hvor ser jeg feilmeldingene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gomega Skrevet August 20, 2009 Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 feilmeldingene må du enten på opel for å få lest ut, eller bruke "binders-mettoden" for å blinke dem ut. Søk på binders på dette forumet så finner du det... Siter Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
åHansen Skrevet Juni 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Samme problemet enda. Ikke gjort noe med det. Har nå prøvd bindersmetoden, fikk 10 1 3 10 5, men jeg er ikke sikker på om 1'ern skal være her. uansett, feilmeldingen jeg da har tydet er 0305. Noe som etter mye googling sier at sylinder #5 ikke vil fyre. Det er ikke så rart, siden motoren bare har 4 sylindre i utgangspunktet. Det jeg mente med "restart" er: Når man har byttet motor, må man ikke tømme "minnet" til bilen for at den skal kjøre diagnostiseringen på nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg