Gå til innhold

åHansen

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om åHansen

  • Bursdag 11/29/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Nærøy Kommune

åHansen's Achievements

  1. Samme problemet enda. Ikke gjort noe med det. Har nå prøvd bindersmetoden, fikk 10 1 3 10 5, men jeg er ikke sikker på om 1'ern skal være her. uansett, feilmeldingen jeg da har tydet er 0305. Noe som etter mye googling sier at sylinder #5 ikke vil fyre. Det er ikke så rart, siden motoren bare har 4 sylindre i utgangspunktet. Det jeg mente med "restart" er: Når man har byttet motor, må man ikke tømme "minnet" til bilen for at den skal kjøre diagnostiseringen på nytt?
  2. Hei! Takk for raskt å godt svar. Forrige eiern av bilen sier at han kjørte på en stein på vegen, som forårsaket "utløsningen" :-) Kan ikke finne noe flere skader. Når det er slik at denne grå boksen registrerer g-krefter, så skulle d kansje ikke være noen risiko for å utløse bagene på nytt når de blir tilkoblet, hvis den ikke har fått en fysisk skade av steinen da? mvh 2rhans1
  3. Hei! Har en A6 med utløste airbager, og skal bytte daschboard m/airbag og rattbagen. Skaden på bilen er en liten bulk på støtfangerhjørne. Nå lurer jeg på om jeg også må bytte innretningen som utløser bagen, og i tillfelle er det sånn at denne sitter i støtfangern? Er dette en elektrisk bryter som er inntrykt, så jeg kan ohme noensted for å sjekke dette? mvh 2rhans1
  4. Takk for svar! Feilen på min bil var at den dro "falsk luft" mellom plastikkdelen og aludelen av innsprøytningen. Nå funkern perfekt.
  5. Hei! Har en A6 2,6 v6 1995mod. Turtallet reguleres svært mye opp og ned på tomgang, og skvetter fort opp på høye turtall, ved berøring av gassen. Misstenker luftmengdemålern, men kan ikke finne den på innsuget noe sted.damndamn Kan noen fortelle hvor den sitter? mvh 2rhans1
  6. Hvor ser jeg feilmeldingene da?
  7. Bilen går jo ikke som den skal, og har hørt fra enkelte kilder at den må på verksted for å "resette" noe slik at den slutter å gå i "sikkerhetsmodus". Aner ikke om dette stemmer da.
  8. Ingen som vet noe om dette? Beklager for bump :)
  9. Hei. Jeg har byttet motor på min Opel Omega 1998 2.0 CD. Jeg lurer på om jeg nå må få den inn på service å få den tilbakestilt før jeg kan kjøre med den? Har ingen planer om å kjøre med den enda, men hadde vært stas om den fungerte. Bilen har forøvrig automatgir. Takker for svar :)
  10. Støyen er der så lenge det er strøm til hovedenheten og forsterkeren, selv om motoren er avslått. "og at signal ikke ligger sammen med strøm", hva mener du med det? Signalkablene og + og - lederne er på hver sin side av bilen, strøminngangene på forsterkeren er på motsatt ende av signalinngangene. Har prøvd to forskjellige forsterkere, og støyen er der uansett. Har derfor gått inn for at spilleren er defekt. Spilleren er av typen Pioneer DEH-P75BT. Støyen forsvinner når jeg tar ut signalkablene bak spilleren, men vet ikke om det er relevant.
  11. Takk for svar. Når jeg kommer hjem fra jobb skal jeg fylle inn svar på spørsmålene dine. Jordingen er prima, men er litt usikker på om kablene er litt frynsete og kanskje kortslutter, skal se litt på det når jeg kommer hjem. Uansett takk for svar.
  12. Heisan. På anlegget i bilen min sliter jeg med at subwooferen lager en romlelyd konstant, selv når volumet er 0 på hovedenheten. Hva skyldes dette? Signalkablene er det ikke noe feil på, og det er ingen kortslutninger noe sted. Har prøvd med to forsterkere. Bare spør etter mer informasjon om det trengs. Takk Mvh Åsbjørn Hansen
  13. Hei. Jeg sitter og bytter div. interiør fra en delebil over til min bil. Jeg har nå kommet til instrumentpanelet (Speedometer, turteller, oljetemp og bensinmåler), og fant ett ubrukt sett med hvit instrumentskive og blått lys (Såkalt "plasma" noe..). Jeg har tatt av plasten som er forran, slik at jeg kan bevege på pilene med hendene, men hvordan i alle dager skal jeg klare å bytte bakgrunn? Har prøv å dra ut pilene (svakt, ungå evt. skade), uten hell. Noen som har noen instrukser? Takker for alle svar. Mvh Åsbjørn Hansen Løst: Jeg tok av plasten, skrudde av en skrue på speedometeret, og to bak (Skruene er av typen Torx, T15 eller T10). Så tok jeg en gaffel under pilene og røska de ut, de sitter på en liten elektromotor, som har et stag gjennom seg, så det er bare å dra den av staget. Etter det er det bare å rive av de gamle instrumentskivene. Nå er det å peise på de nye, skjekke at limet holder og ikke er borte. Er limet borte kan du bruke papir-limstift, limtube o.l. som er svakt, men alikevell klistrer skiven til bakgrunnen. Så setter du alt sammen igjen. NB: Pass på at du ikke klemme kablene, pass på at pilene ikke er feilkalibrert (sitter feil, peker feil vei etc.). Takk for meg, Åsbjørn Hansen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår