Gå til innhold

slakting av bil på eu kontroll


crosspipe

Anbefalte innlegg

bilen har stått i over et år nå, da jeg ødela bak akselen i juli i fjor. siden den tid har jeg byttet det meste. trodde jeg.

Kjørte bilen på eu-kontroll å ble letter sjokert. var klar over at det var mye fil, men ikke så mye.

 

2: slakk i foring hjelpesnakke. (finner ikke ut hva det er eller hva som må byttes)

2: selv parkering på vindusviskeren. (stopper når den vil, hvor den vil)

2: dårlig parkbrems. ( må strammes, alt er nytt)

2: forstillings kontroll med måle brev. (feil hjulstilling framme, har byttet nesten alt der)

2: dårlig infesting av bakfanger. (skal bytte, har ny fanger)

2: høyre mororfeste defekt. (koster 1200 på mekonomen)

2: CO> 3.5% over tilatt fra fabrikant. (evighets prosjekt å justere)

1: stoppelys defekt. (bytte pære)

1: skiltlys defekt. (bytte pære)

1:ryggelys defekt. (bytte pære)

 

tror neste stopp får bilen blir skroten. Er relativt lei av å bruke penger på den bilen..

 

noen som har forslag hvor å hva jeg skal gjøre? hva koster det for forstillings kontroll? hvor for jeg tak i ny foring til hjelpe snekka?

CO har vært justert utallige gang, blir bare værre vær gang.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2: slakk i foring hjelpesnakke. (finner ikke ut hva det er eller hva som må byttes): Hjelpesnekke er "styresnekka" på h. side, foringe får du rimeligst hos stjerneservice vil jeg tro

 

2: selv parkering på vindusviskeren. (stopper når den vil, hvor den vil): Mest sannsynlig defekt relè, sitter i releboksen rett bak sikringsboksen.

 

2: dårlig parkbrems. ( må strammes, alt er nytt): Slakk opp wiren, skru av hjul og juster ut til det står, så noen hakk tilbake så det såvidt subber, stram så wiren til en bitteliten slakk.

 

2: forstillings kontroll med måle brev. (feil hjulstilling framme, har byttet nesten alt der): Vært hos NAF eller, kun sett dem gi den mangelen, om bilen er senket, juster foringene helt inn å få justert spissing til 3-4 mm, får du verkstedet som godkjenner til å justere spissinga med stav er nok det bra nok.

Er det noe spenngalt i hjulstilling så spørs det om ikke en 4-hjulskontroll er lurt, det er det lureste uansett, er alt nytt blir det ikke så dyrt heller.

 

2: dårlig infesting av bakfanger. (skal bytte, har ny fanger): Med andre ord No problem, om ikke, sik fast festet.

 

2: høyre mororfeste defekt. (koster 1200 på mekonomen): Er det noe å lure på da, en stor forbedring, sjekk priser hos stjerneservice her og, ellers får du sikkert ett fullt brukbart ett på høggern for en hundrings, letteste sia å bytte på også.

Dog ikke en mangel på EU, finnes ingen punkter som tar for seg motor og girkassefester, om det skal gies mangel skal det være fare for at det detter ut, kan nok klages på, be dem se i PKK-boka, jeg har kikka før :-)

 

2: CO> 3.5% over tilatt fra fabrikant. (evighets prosjekt å justere): Finn en som faktisk kan justere og kontrollere KE-jetronic, er det lambda så er det rimelig lettvinnt å justere, går den utafor data igjen tyder det på feil på anlegget eller feiljustert grovt under justering.

 

1: stoppelys defekt. (bytte pære): Det burde du greie

 

1: skiltlys defekt. (bytte pære): Denne også burde du greie :-)

 

 

1:ryggelys defekt. (bytte pære): Denna blir kanskje litt vanskelig for deg :-D

 

 

 

Syns ikke dette burde være så ille, for 2-3k burde du komme langt om du gjør tinga sjøl.

 

Forstilling kan justeres med vater og spissingstav(og litt fantasi), da får du selvfølgelig ikke noe målebrev, men med ett greit verksted burde det være greit, er bare å si at de ga feilen på bakgrunn av feil spissing.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt motor feste å repsett til styresnekka idag. kommer på nesten 1600 kr.

ny visker motor koster vist over 4000 kr på mekonomen, hørtes veldig mye ut.

 

takker for hjelpen, ble mye kloker nå. skal se hva jeg får til i dag å i morra. kansje det blir bil av dette til slutt..

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det ble endel mangler, men 80% av disse er småpjusk. Pærer kan du kjøpe på biltema til slikk og ingenting, og du sier at du har mye som du kan bytte (bakfanger f.eks)

 

Det eneste som koster endel er snekka samt 4hjulskontroll.

 

biltema er desverre over 40 mil unna men har div lys liggende så har byttet alt av lys.demontert å fikset fangeren, vindusvisker motoren har jeg ikke byttet, bare fikset litt på så den holder en stund til. så er ikke mye igjen.

skal fikse handbrekket i morgen.

 

bestilte rep sett til snekka å høyre motor feste, får det på mandag. håper jeg får fikset resten til uka.

 

noen som vet hva det koster får 4 hjulskontroll?

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltema er desverre over 40 mil unna men har div lys liggende så har byttet alt av lys.demontert å fikset fangeren, vindusvisker motoren har jeg ikke byttet, bare fikset litt på så den holder en stund til. så er ikke mye igjen.

skal fikse handbrekket i morgen.

 

bestilte rep sett til snekka å høyre motor feste, får det på mandag. håper jeg får fikset resten til uka.

 

noen som vet hva det koster får 4 hjulskontroll?

 

En 4hjulskontroll koster rundt 1000,-.

 

Vindusviskermotoren er viktig å smøre på disse bilene da den ligger eksponert for elementene. Ettersom den stopper litt forskjellig plasser, sjekk at mutteren som strammer viskermekanismen ned til motoren er godt strammet til. Er den ikke det, vil den stopper rare plasser.

 

Få et verksted til å måle og justere COen slik at den blir riktig. Dette gjøres ved å vri på den lille umbrakoskruen som sitter ned i luftfilterboksen. Du sparer fort drivstoff på å få denne justert riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår