Gå til innhold

Volvo 240 85, toppakning ?

Ranger emnet


Morten184

Anbefalte innlegg

Kommer ikke varmluft av varmeapparatet, bilen går veldig høyt på temperatur. Har en tendens til å koke over å spytte fra seg luft fra beholderen også. Toppakning som er gåen ? Kan også nevne at når man har fult gasspådrag så går motorn litt rart, akkurat som om den holder igjen, men det kan være en helt annen ting..

Endret av Morten184
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det ikke er noe vann i øverste slangen, minimalt i tilfelle.. Virker som om det ikke får sirkulert godt nok, men hvis jeg skrur av termostathuset så fosser den vann. Men kan hende vannet ikke sirkulerer for det da. Men merkelig åssen motoren oppfører seg ved fullt pådrag. Drypper litt av eksosen der det er eksos lekkasje (bakerst) kan hende det er et tegn å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olja så bra ut på peilepinnen ihvertfall, Vann er det på den ja. Men det virker som om den vil blåse det fra seg. Har prøvd å la den gå på tomgang lenge uten termostat ihvertfall. Den lå allikavel høyt over normalt. Har ikke fått sjekka om det bruker så mye vann. For pleier som regel å åpne lokket å da forsvinner det litt der.. Bilen er ikke i daglig drift så er litt vanskelig å få sjekka ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kan være at varmeregistret ditt begynner å bli tett. Det var det på granadaen min. Da blåste det varmt å kaldt som det passet den, å brått en dag når jeg slkulle spole røyk det i begge enner av bilen:p for da ble det for stort trykk for den så den sprakk:P

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

 

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

 

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Var vannpumpa mi som var defekt, enda den kun hadde gått 10 timer maks. Original volvo. Har ikke kvittering å får ikke igjen pengene. Hele det bladet hadde løsna fra vannpumpa. Merka at man kunne holde igjen selve stange som den sitter i, å fortsatt vri bladet rundt når jeg monterte det. Men når jeg skrudde av pumpa falt bladet rett av. Men ingen kvittering å finne igjen så det var dem penga i dass ;P Har kjøpt ny igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår