Gå til innhold

Tips til drivstoffgjerrig pendlebil.

Ranger emnet


VegardAa

Anbefalte innlegg

Jeg skal pendle mellom Ålesund og Bergen rundt 2 ganger i måneden fremover. Så jeg trenger en bil som er grei å kjøre "langt" med og som er gerrig på bensin / Diesel forbruket.

 

Pris: Hadde tenkt å kjøpe en billig golf til 20 - 35 k. Men kan strekke meg til rundt 50 000 om bilen er en litt "nyere" bil som f.eks en 2000 mod Golf, eller 99 mod Vectra.

 

 

Regner med det er folk her inne som har / har eigd biler som de bruker som bruksbil / pendlebil, og som er gjerrige på drivstofforbruket. Og da mener jeg alt under 1 liter på mila egentlig. M.A.O. Ikke noe stor merce, selvom det hadde vært behagelig å kjøre lengere turer med ;)

 

Kom med tips! Takker for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo lett svær mercedes som går billig da! og som er holdbar i motsetning til vag-produktene.

 

dieselutgavene av E-klasse fra 1986-1996 er biler som er går billig og er store..de finner du innen dine priskriterier også! Hadde lett valgt det, du angrer ikke.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo lett svær mercedes som går billig da! og som er holdbar i motsetning til vag-produktene.

 

dieselutgavene av E-klasse fra 1986-1996 er biler som er går billig og er store..de finner du innen dine priskriterier også! Hadde lett valgt det, du angrer ikke.

 

Har du erfaring med denne typen bil selv? Hva bruker den sånn ca på blandet / langkjøring da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett vurdert en 250D ja, o,5-0,6 på mila, driftsikre, komfortable, og innefor ditt prisspekter, men man må passe på at bilen er bra holdt fra før av.

Ett lite tips, `90 200 Diesel, 74 ilsinte hester, er jo en rimelig billig pendlebil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan anbefale på det strekeste en Suzuki Swift. Har selv 1.3 literen med noe 70hk på 800kg. går veldig godt og veldig billig. min bruker sjelden mer enn 0,6 på bykjøring. på landevei /blandakjøring så ligger den på ca 0.45 mila. min er en 92 modell og ga 10.000 for den. da hadde den gått 112.000km. litt nyere ligger fint under 30.000.

lykke til

- Skoda Roomster 1.9 TDI Sport alt utstyr 2007

- Suzuki "lynet" Swift GS '92 mod. VRAKET

- Mondeo 2.0 Zetec '97 mod. stasjonsvogn TIL SALGS!

- Peugeot 106 SOLGT

- Simson S50B1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tenke litt på hastighet og.. Pendler du i 100kmt vil en liten bil med liten motor drikke mer..

 

Bmw'en min drikker 0.62 på langkjøring. Jeg har hatt mange småbiler som ikke nærmer seg dette tallet rettogslett siden de må presses litt for å holde normale hastigheter.. Bykjøring er en annen sak. Det jeg sier er at du ikke nødvendigvis må sky biler med litt motor.

 

Når det er sagt støtter jeg forslaget til Granada3.0. 124 med liten diesel er rettogslett en sparebøsse på 4 hjul UTEN at du ofrer komfort og sikkerhet.

 

Du må tenke på at du skal kjøre mange mil i denne bilen, du vil helst ikke tilbringe de i en ukomfortabel utrygg liten blikkboks.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du erfaring med denne typen bil selv? Hva bruker den sånn ca på blandet / langkjøring da?

 

det har jeg selvsagt.. på min 250td stasjonsvogn med manuell kasse, så bruker den rundt 0.5... da har man en driftsikker og stor bil! I tillegg kan man holde farta oppe(ganske så høgt gira)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pendlet i mange år... når det gjelder drivstoff er min erfaring av turbodiesel er et godt kjøpt! forbruket er merkbart lavere, selv på blandet kjøring. Nå er også priser på diesel ligget under bensinprisen i lang tid.

 

Når det gjelder valg av bil hadde jeg holdt meg unna nyere biler fra VAG (VW, Audi) pga. ekstremt dårlig kvalitet. Hvis du kjører mye er verkstedutgiftene mye viktigere enn forbruket. Jeg har en VW golf TDI 2005 modell som har rundet 114000, hittil i 2009 er den påkostet 37000 kr i service og reperasjoner. Hadde heller kjøpt en bil fra japan, kvaliteten er en helt annen og servicen du får på bilverkstedet kan ikke sammelignes med hva man utsettes for hos VAG.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår