Anwo\ Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Jeg har lenge hatt lyst å importere amcar fra usa. Har spesielt tenkt på Chevelle (rundt 1970 mod). Men jeg vet ikke hvor mye jeg må ut med bare for å få den over til Norge og få skilt på den. Har funnet en del biler til greie priser. Noen som vet noe eller har erfaringer? Har heller ikke noe imot linker til gode sider i usa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Er ikke så store utgiftene det, du får ringe rundt til forskjellige frakt selskaper å få pris på frakt, det staten skal ha er mva på kjøpesum og fraktsum, og så er det rundt 4.500 i engangsavgifter Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anwo\ Skrevet August 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 Så la oss f.eks da si at jeg kjøper en bil til 4000$ (25000 kr), betaler noen kroner i frakt, og deretter betaler den engangssummen, så er det bare ut å kjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Jepp, så enkelt er det, husk også å betale mva på totalsummen (bil+frakt) så stikke innom statens vegvesen for å få den inn i det norske systemet og få tildelt registrerings skilter Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urbanius Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Jeg har lenge hatt lyst å importere amcar fra usa. Har spesielt tenkt på Chevelle (rundt 1970 mod). Men jeg vet ikke hvor mye jeg må ut med bare for å få den over til Norge og få skilt på den.Har funnet en del biler til greie priser. Noen som vet noe eller har erfaringer? Har heller ikke noe imot linker til gode sider i usa. Jeg benytter meg nå av jetcarrier. Skal riktignok bare ha noen deler, men så langt ser det ut til å gå veldig bra. Dette fant jeg på deres info(FAQ) side:" Basert på hvor bilen står kan prisene variere fra $250 til $1500 for selve opphentingen(pick-up) i USA. Portfee i USA $115. For å sende en personbil fra østkysten kan prisen variere fra $1100 til $1900 i sjøfrakt til Drammen. Fra vestkysten koster det $300 mer. Havneavgift i Drammen 840kr. Dette er kun en veiledning og prisene varierer av bunkersoljepris mm. For nøyaktig pris benytte vårt prisforespørsel system." Da har du i det minste ett utgangspunkt. Om dette er billig eller dyrt, vet jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Så la oss f.eks da si at jeg kjøper en bil til 4000$ (25000 kr), betaler noen kroner i frakt, og deretter betaler den engangssummen, så er det bare ut å kjøre? :oohh:oohh 70 Chevelle til $4000 er vel bare en skraphaug... Om den ser ok ut på bilder er du 99% sikker på at det er en oppsparklet skarphaug... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddiecus Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 :oohh:oohh 70 Chevelle til $4000 er vel bare en skraphaug... Om den ser ok ut på bilder er du 99% sikker på at det er en oppsparklet skarphaug... Kan jo være heldig ha ha ha, er det ikke bedre å kjøpe en norsk bil som en kan reise å se på. Det finnes jo mange fine biler til salgs nå. Billig blir det aldri uansett. Det er umulig å få inn en fin ettertraktet bil til halv pris.. Hvis du regner 17000 i frakt og 25000 for bilen + ca 5000 i engangsavgift og mva på toppen av det hele så er en oppe i 57500 nok. Da er bilen kjøpt usett så du vet jo ikke om du får en bil med gåen motor og banan i bakakselen eller det som verre er ett pill råttent karosseri:zzzz: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Importerte bil i fjor på dinne tid og det gjekk fint, men husk at tollen går på dagens kurs og ikkje den som evt. va når du betalte bilen.. eg betalte sikkert 30%i mva:p Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 11, 2009 Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 trikset kan jo og være å handle med ein noken lunde seriøs forhandler når du skal ha ein populær bil.. Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anwo\ Skrevet August 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 Jeg bar foreløpig bare vurdert å importere bil, men uansett, takk for informasjon, så jeg vet sånn ca hva prisen blir på :) Amcars i Norge er uansett mye dyrere enn å imortere som jeg har sett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddiecus Skrevet August 14, 2009 Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 Jeg bar foreløpig bare vurdert å importere bil, men uansett, takk for informasjon, så jeg vet sånn ca hva prisen blir på :) Amcars i Norge er uansett mye dyrere enn å imortere som jeg har sett. Bare ikke kjøp noenting usett, og få noen som kan det til å se på bilen der borte. Hvis ikke du reiser bort selv.. Det er godt mulig å få in en bil og spare mye penger på det, men det er også lett å lure seg selv. ¨ Det er mange luringer i USA og det finnes veldig få som gir vekk bilene sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet August 14, 2009 Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 http://www.fastlanecars.com litt dyrt men kun strøkent. Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet August 14, 2009 Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 kan ordne med besiktigelse i Florida, Alabama, Georgia og North Carolina om det skulle vært aktuelt.. Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anwo\ Skrevet August 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2009 skal ha det i bakhånd ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg