Gå til innhold

Mister motorkraft

Ranger emnet


Typhoon_

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte en lengre tur idag, å når jeg kom til en lang bakke med ganske bra stigning så begynnte jeg å miste motorkraften å farten minka til 60km/t...

Uansett hvor mye jeg gira ned så ville ikke bilen gå fortere...

Når jeg da omsider kom på toppen, kjørte jeg til siden å slapp forbi et par biler og kjørte ut på veien igjen å alt fungerte fint igjen.

 

Noen andre som har vært borti det samme??

Har en Audi A6 2000mod med 2,5 V6, 180hk (chippet for 5 år siden, så det skal være 215).

Syns den er litt dau på lavt turtall, tenkte det skulle være bra med moment i V6...

 

Har vært borti dette en gang før (hatt bilen i en uke nå), da bytta jeg luftmengdemåleren.

Endret av Typhoon_

Typhoon_

------------------------------------------------

Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som har opplevd dette ?????

 

Jeg har opplevd det... var kammene som var gått, men det kan også være turboen som har tatt kvelden. Sjekk kammene igjennom oljepåfyllingshullet. de skal være glatte og fine, er det spor i dem kan motoren gå dårligere. Dersom du har kjørt mye hardt med kald motor vil jeg tro turboen begynner å bli sliten, jeg har 180hk orginalt i min 2.5TDI men venter med å gå over 2500 rpm før jeg har fått opp oljetempen.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det... var kammene som var gått, men det kan også være turboen som har tatt kvelden. Sjekk kammene igjennom oljepåfyllingshullet. de skal være glatte og fine, er det spor i dem kan motoren gå dårligere. Dersom du har kjørt mye hardt med kald motor vil jeg tro turboen begynner å bli sliten, jeg har 180hk orginalt i min 2.5TDI men venter med å gå over 2500 rpm før jeg har fått opp oljetempen.

 

 

Men hadde du sånn at du mista kraften bare av å til? Eller var det konstant uten kraft på din??

Har bare opplevd det 2 ganger jeg å det var i oppoverbakke begge gangene... Ellers så går den helt fint...

Typhoon_

------------------------------------------------

Finner du en skrivefeil, så kan du BEHOLDE DEN FOR DEG SELV!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde du sånn at du mista kraften bare av å til? Eller var det konstant uten kraft på din??

Har bare opplevd det 2 ganger jeg å det var i oppoverbakke begge gangene... Ellers så går den helt fint...

 

Jeg merket det bare når jeg trakk henger eller hadde tunge oppoverbakker. De på møler sa det var fordi ventilene ikke klarte trykket eller noe. for en slitt kam sliter jo litt med å holde orden på ventilene. Kostet 40.000 å reparere :( men du kan som sagt se kammene igjennom oljepåfyllingslokket.

Mb 190E, jakter på AMG motor :)

Audi A6 2.5 TDI 2002 @450Nm :D vrrrooom

Audi S6 4.2 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår