Gå til innhold

sår og riper, hva bør jeg gjøre?

Ranger emnet


Hanzo

Anbefalte innlegg

Fruen bil er egentlig ikke i veldig god form sånn lakkmessig. Den har fått en masse med små og store riper, og hele bilen virker tidvis som om den tideligere har blitt vasket med stålull, sykt med "swirls".

 

Jeg tok nettopp en skikkelig omgang av min bil med Meguars sine produkter, og er kjempefornøyd med hvor bra den ble etter dette. Det ga litt mersmak, så nå tenkte jeg å teste fruen sin bil, og se om jeg klarer å ordne opp i noe av dette i hvertfall.

 

Her er døra slik den står nå. door.jpg

 

Antar ScratchX ikke er i nærheten engang her. Hva slags produkter anbefalere dere å starte med her? Må vel gjerne prøve en grov rubbing først, så en finere? Men det er muligs såpass store at det må legges litt lakk ned i disse først også?

 

Neste spørsmål er, kan jeg gjøre dette for hånd, eller må jeg fint ha meg en roterende maskin for å ha noen sjangs med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ha roterende til dette. Men selv det vil ikke fjerne disse ripene.

Reglene sier: Kan du kjenne ripen med neglen, er den for dyp til å poleres bort.

 

Anbefaler deg å skaffe flekklakk til bilen. Det får du f.eks her.

Deretter bør du pusse ned overflødig lakk med f.eks dette og dette utstyret.

Så er det bare å kjøpe roterende og gyve løs på pusse merkene slipingen lagde.

Ikke så billig, men fryktelig morsomt å få til.:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin måte å finne ut om du kan polere vekk en ripe er å ta spyt på fingeren,dra det over ripen så den blir våt.Går ripen bort,kan du polere den vekk,hvis ikke må det pensles eller lakkes.

 

En god roterende maskin,en god ullpad og noe rubbing,så blir det bra...men det hjelper nok ikke mot de ripene på bildet...

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

gjer deg litt flid med og flikke i litt lakk:) la det herde og godgjere seg i vel ei vekw. so kan du prøve og polere inn stripen med resten av døra. litt skånsomt pga. flikk tåler ikkje så mykje. desverre kommer det nok nye striper før en veit ordet om det. større rep. vil bli berre bli dyrt.

Denne uttalesen kommer ifølge av stakkarslige folk som klarer og stripe opp bilen min parkert rundt om. og stikker av. argggh :( Bergen området er heilt forjævli når det gjelder bulk og stikk

Endret av kjetilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår