Gå til innhold

vw golf I cabriolet

Ranger emnet


golf fan

Anbefalte innlegg

proskjektet blir stående stille da jeg skal flytte til Leknes, Lofoten om et par måneder og må pakke ned men da blir det et varmere verksted og mer muligheter så da skal jeg ta ut motor og lakke og overhale den litt, tar litt bilder av åssen bilen står nå, og av motor rom,

 

mest trolig har registeret hoppet over et hakk og nå blir det register bytte og bytte av strammer

Die Aller Vaerste (DAV)

( ) 1986 Mazda 323

( ) 1986 golf tweiser

( ) 1988 toyota carina II

(X) 1991 golf mk 1 karmann cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

des2009008.jpg

bagasjen er visst tomt, fant litt rust i reservehjulsbrønnen...

 

des2009017.jpg

bilen fra i sommer med anlegg ved siden av...

 

des2009018.jpg

liten photoshoot bare for moro skyld

 

des2009020.jpg

dette er vel over venstre baklykt

 

des2009021.jpg

over høyre baklykt

Die Aller Vaerste (DAV)

( ) 1986 Mazda 323

( ) 1986 golf tweiser

( ) 1988 toyota carina II

(X) 1991 golf mk 1 karmann cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei, beklager å bumbe en tråd som begynner å bli gammel.

 

Spennende prosjekt! Las gjennom tråden og jeg foreslår at du ikke selger bilen. Det er en skjelden bil som er LEKKER hvir du får den i god stand. Om du skal lakke den, er jeg enig i at du bør sette det bort til en profesjonell, da vet du at resultatet bli bra, koste hva det koste vil. Men ny metallic blir det meget bra. Puss bort overflaterust og sørg for at gruprust ikke får oksygen. Med andre ord, frem med vinkelsliperen og få vekk rust i kanalene og andre vitale deler, bruk sparkel der det skal se bra ut og husk tectyl! NB: Du bør ikke ha tykkere lag med sparkel enn at du får en magnet til å sette seg der sparkelen er. Om du skal pusse selv foreslår jeg vårslip 600++ papir.

 

Hva gjelder felger: Jeg fikk ikke helt med meg hvilke felger du til slutt valgte, men siden bilen din er senket og med 4x100 boltsirkel og relativt små hjulbuer så trenger du ikke store felger. Får du bilen nedpå med senkesett så ser det veldig bra ut med 15"-felger, kanskje 195x50x15 profil felg og dekk :-)

 

 

 

Jeg har også et lite prosjekt med en slik bil. Motorblokka sprakk og må dermed skifte motor.

 

DSC00717.jpg

 

Volkswagen Golf 1 Cabriolet

Karmann-design

Årsmodell 1992

 

Jeg tror ikke jeg tar meg bryet å skru av blokka for kun å skifte den, da det gir mindre skruing om jeg bare skifter hele motoren. Det er jo en litt spesiell motor tilpasset disse bilene...

Den som står i bilen nå er en 1.8 GLI. Er det noen som vet om det er vanlig innsprøyting eller monopoint?

 

Tenkte kanskje du selv hadde samme motor evt. Polardego?

Sju døgn i veka — alt som hadde blitt gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestemte meg til slutt for 205/40-17 men må ha to dekk for å få de til å passe... derimot lakken skal jeg ha lik som på de første bildene... classic blau... tror det blir fint jeg.. men lurer på om det er pearl lakk står i hvertfall det på flere nettsider.... og prosjektet står ganske stille for tiden da jeg og faren min skal flytte til leknes, lofoten. 1 april og når man pusser opp et hus har man ikke mye til å få fikset på bilene det eneste som har blitt gjort siden jul er å sette inn blåe led parklys pærer... men blir nok å gå ned til 15-16 kant felger. de kler bilen veldig godt... nye bassere og baklykter blir det etterhvert og... men er du med på et treff om et års tid... prøve å få mest mulig med ener golfer til å møte opp

Die Aller Vaerste (DAV)

( ) 1986 Mazda 323

( ) 1986 golf tweiser

( ) 1988 toyota carina II

(X) 1991 golf mk 1 karmann cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

jeg trenger noen deler og skriver det opp som ny liste her....

 

grill list:

gti instrumenter:

2 stk 5,25 dør høytallere:

noen 15-16 toms felger:

noen blå stoler foran strøkne:

baklys røde og hvite:

hvite blinklys fangeren:

hvite blinklys skjermer:

krommet endestuss:

katalysator:

noen andre småe ting

Endret av golf fan

Die Aller Vaerste (DAV)

( ) 1986 Mazda 323

( ) 1986 golf tweiser

( ) 1988 toyota carina II

(X) 1991 golf mk 1 karmann cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår