Gå til innhold

Ny morsom bil?

Ranger emnet


Bobbysucks

Anbefalte innlegg

Da var tiden inne for nyere bil. Denne gang vil jeg ha en kul/morsom bil til 150-200K. Kriteriene er følgende:

Nyere enn 2002, bra med HK/NM, velholdt, kjørt lite, gjerne bare 2 seter. Har følgende biler jeg snuser etter: Fiesta ST150, Yaris TS Turbo, Opel Speedster, Golf 5 gt/gti.

Andre forslag og erfaringer av disse bilene?

Takk.

:-)

brumm brumm... ptchiii..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel ikke som noen bombe fra min side, men hva med Honda Civic Type-R?

200 hk. Denne modellen kom vel i 2001 (2003 med faceliften) og ble laget til 2005...

honda-civic-type-r-1024x768.jpg

 

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18249609

 

Har ikke noe erfaring med noen av disse bilene, men jeg har hørt mye godt om Fiestaen. Blandt annet at den er ekstremt morsom å kjøre

Endret av CivicLars
Måtte jo legge med en Finn.no link

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrt masse bra om Opel Speedster, er liksom noke som ikkje alle andre har også. Skiller seg ut litt meir enn en Golf eller Civic, men minuset er vell litt mindre motor :(

 

Njaa... Speedster har vel 2 liters motor den óg?!!

 

Edit: 2.2 faktisk... med fattige 147 hk :O

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedster'n gjør 0-100 på 5.9, så motoren er passelig til den lave vekten på bilen.

 

Hvordan er civic'n å kjøre? Er den slapp fram til 5000 rpm?

 

Jeg har da aldri kjørt denne Civicen, men ettersom det er VTEC får du nok ikke noen hk uten å leke med turtallet, nei. Men det er jo bare morsomt =P

 

Papirinfo om Civicen:

0-100: 6.5 sek

Toppfart: Like under 240 (Du trenger da ikke mer)

6 trinns manuell

 

Ta heller en titt på videoen under... Top Gear som tester ny Type-R mot gammel. Tror du vil bli overrasket =O

 

http://www.youtube.com/watch?v=l8i01CSrFSM

 

 

Edit: Men ettersom du er på utkikk etter "en morsom bil", kan jo Opelen være noe for deg, med tanke på RWD...

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Civicen er morsom den. Og med plass som en golf fra same tid. Den har riktignok bare 4 lovlige sitteplasser.. Rundetiden på nurburgring på 8.47 står fremdeles, kun slått av opel astra opc og Mazda mazdspeed 3, (i hatchback klassen) som begge har en del mere hester og er nyere. Men er du intresert i golf gti, er det ikke sikkert du er intresert i civicen type R da den er i en helt annen verden når det kommer til komfort og ekstrautstyr. civicen har radio og høytalere og kansje manuell Ac om du er heldig og finner en som er solgt med det. Null lydisolering også. At den ikke funker under 5800 rpm er bare tull.. Husk også på at alle rivalene dens er turbo mata biler så hele opplevelsen blir andreledes med en Na motor med 100 hester per liter motorvolum. I 6 gir i 100km/t har man 3000rpm. I 80km/t i samme gir har man 2750rpm ca. Så det er ikke noe problem og følge trafikken. Jeg opplever at man må gire ned et gir om man kommer ned mot 70km/t på 6gir. Så daglidags kjøring i lovlige farts grenser så trives den best melom 2500rpm 3000rpm. akslerasjons messig så er det bare og velge vilken profil du vil ha etter veien.. Men har du kald motor blir det en del giring. Og fobikjøringer kan man velge om man vil gjøre på den stille og rolige, men fremdeles raske måten, eller på den bråkete og bøllete måten, 3 giret funker til 140km/t :P Bruker 0,9 på mila på blandet ujevn kjøring. og 0.7 på langkjøring.

 

Civicen kom som type R i 2002, 30 års jubilemums modell i 2003 og facelift i 2004.

 

Jeg anbefaler deg og prøvekjøre en for og se om du liker total pakka.. Jeg kjørte halve norge på langs for og hente min som jeg hadde kjøpt per brev/tlf :P uten og ha sett den annet enn på bilder. Hadde heller ikke prøvekjørt maken bil. knall fremgangs måte for og kjøpe bil til 300.000kr..ehm :P Angrer ikke så da er det vel greit :)

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår