Gå til innhold

740 B230f starter ikke!

Ranger emnet


kristian foss

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 90mod 740gl med b230f motor, bilen har fungert perfekt i siden jeg fikk den til å gå for over et halv år siden. Problemet var da "dyserelèet" som sitter ved ekspansjonstanken. Dette er ikke feilen nå... Bilen stoppet for meg her en kveld, virket som noen skrudde av tenninga, plutselig helt dødt, ingen fjusking først.

Når jeg kjinner motoren er det av og til noen få tenninger, men ytterst sjelden. Tar jeg ut pluggene er de våte av bensin, og de har gnist også. Bilen tenner og starter med det samme ved bruk av startgass, men dør selvfølgelig ut om man slutter å spraye med startgassen.

 

Timing er riktig da jeg nettop har skiftet reg. reim.

Har ellers ny coil, tennkabler, fordelerlokk + rotor, plugger.

 

Har fått feilkode 1-4-4. Skulle vist være et lastsignal fra bensinpumperelèet som manglet, fikk jeg vite av en bekjent. Har ikke fått testet et nytt relè der ennå, men holder det å bare jumpe? Bensinpumpa går som ei klokke, så den er det ikkenoe i veien med.

 

Håper noen kan hjelpe! :)

 

Mvh Kristian

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge opp nye ledninger tenker du på?

 

Nei, du åpner releet og varmer opp, og eventuelt legger på litt tinn i loddepunktene.

 

Men, om bensinpumpa går og du har gnist, så tror jeg ikke det er det releet som er problemet. Tipper at blandingen er feil, eller at reg-reima har hoppet ett hakk.

 

 

Sjekk også:

http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/EngineOBDCodes.htm

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og testet litt i dag, er fortsatt knallgod gnist på alle plugger, og om jeg kjinner med alle plugga ute skyter det finforstøvet bensindamp ut av plugghulla... Noen tips? Andre grunner som kan gi feil tennings/ innsprutstidspunkt?

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den kjøpt på biltenam hadde eg vore skeptisk, eg kjøpte ei der en gang, og den var det feil på tennings merka.

 

Kjøpt på biltema ja, men er goodyear fabrikat. sjekket at alle hjul stemmer med merker på blokka. Får vel ikke blitt feil da... ?

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjå om du finn deg ei sleta gammal orginal reim og sammenlign reg reima di, om merka viser på den da, tror eg måtte flytte 2 hakk på kammen for det skulle stemme.

 

Henger ikke helt med, kammen står riktig, og veiva står på null mot streken på blokka, kan reima gjøre så det blir feil da?

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

http://autorepair.about.com/library/faqs/bl661g.htm

 

 

1-4-4 mangler signal fra Lmm betyr ikke at Lmm er gåen,

 

jeg sliter med samme problem nå

 

vis jeg sletter feilkoder osv og skal starte igjen må jeg pumpe forsiktig på gassen til den kommer litt i turtall og da går den på tomgang. men litt ujevnt på tenningen

samme her alt av tennings-deler er helt nytt noe orginal deler (nytt) og noe bil-tema.har akk bytta regreim stramme hjul og topp-pakning startet med en gang etterpå men etter litt kjøring i gården fikk jeg 1-4-4? så hva kan skape dette? 

kjør hardt, kjør stil, kjør din egen bil ;)

vw golf 3 varian 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har du tatt ut lmm` mens den går å sette hva som skjer? tatt av batteri  kambla å venta litt å så prøvd igjen??(sletta feil)  så lenge alt ab blokk å kammer står i riktid spor å timing så skal det ikke ha noe å si vilke regreim man har!! reima bestemmer ikke hvor ting skal stå det er det merkene på blokka som gjør! jeg tok av topp så når jeg satte på toppen igjen så satte jeg blokka riktig å kammen så slang jeg bare på reima tenkte ikke på merkene i det helle tatt, går den dag i dag 315km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår