Gå til innhold

Fant noe spesielt i min bil

Ranger emnet


funkmobile

Anbefalte innlegg

Fant ut noe ganske spesielt med min bil, og ble veldig nyskjerrig, er det bare i min bil det er sånn? Så eg oppfordrer alle til å gå ut og prøve, eller gi meg en logisk forklaring.

 

Sett deg inn i bilen uten og ta i nøkkelen. Trykk lysbryteren to hakk, altså ikke parklys, men kjørelys(det er bare parklysene som vil lyse siden tenninga ikke er på). så sørger du for at vifta på varmeanlegget står på, helst på 3 så du hører den godt. Så tar du armen for nærlys/fjernlys og klikker den to ganger fort etterhverandre og hold den mot deg andre gangen. Hva skjer? Hos meg starter nemlig vifta i varmeanlegget og eventuelt varme i bakluka visst den står på :)

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, mange som spør om det. Men eg stod vertfall parkert utenfor hos damen og venta på hu da eg begynte å bruke spaken til å tappe rytmen til musikken og plutselig begynte det å blåse! :p

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkel forklaring. du har jordingsfeil i bilen din.

eg og hadde og slike symptomer. rota litt rundt sikringsboksen og fant ein jordingsledning som hadde løsna.

problemet kan og vera defekt hovedlysbryter eller tenningsbryter. dette er symptomer som ofte kommer på golf pga strømmen til hovedlykter får gjennom hovedbryter og ikkje via rele som det burde gjera.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, men eg har ingen andre symptomer på jordingsfeil. Ingen støy i anlegget, alt virker og den trekker ikke noe strøm når tenninga ikke er på. Det er heller ingen andre "rare ting" som fåregår. Men du tenker på at det kanskje er en spesifikk kurs da som er feil på da? Kan ta og vertfall sjekke sikringsboksen og kanskje måle litt imorra da:)

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

 

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feilen treng ikkje å trekke strøm og tappe batteriet eller lage støy.

men som eg skriver så er ofte slike symptomer på dårlig jording, defekt tenningsbryter eller hovedlysbryter.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

nå vet ikke eg helt men eg har hørt at det skal være slik. en måte å teste om alt fønker som det skal greie.

 

helt normalt å ikke noe å bry seg om. hadde blit mer skeptisk vist det ikke var slik i en golf2. tror det er likt i golf1 også?

 

transportere i fra 80tallet er også slik.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det i alle eldre vag jeg har vært borti. Gammal transporter, golf 2, golf 3, gammal audi 80 og de fleste poloer ink. den jeg har nå. Merkelig greie egentlig.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår