Gå til innhold

Tap av all bonus??

Ranger emnet


Sol-Angelica

Anbefalte innlegg

I Mai så lånte jeg bort bilen min (første gang faktisk). Det endte med en rygge ulykke og en sovnebakrattet ulykke (den førte til totalvraking). Er noen ting jeg lurer på her, men det viktigste som kanskje noen her kan svare meg på er om at det virkelig er slik at når jeg har hatt kortet siden 2001 og bil siden 2004 og ikke en eneste en gang har hatt uhell eller noe. Så mister jeg ALL bonus? Jeg hadde 30 % bonus(gjensidige), og første uhellet førte til 30 % i tap, der jeg da ender på 0% bonus og andre ulykken fører til 10 % i minus! Jeg fikk beskjed av han som lånte bilen og han som fikk bilen sin pårygget at vi ikke trengte å ta det gjennom forsikringsselskapet. Men det måtte sendes inn skademeld. skjema. Dette ble gjort. Det ble takstert 34 tusen i ryggeulykken på den andre bilen. Bilene sto nesten helt inntil hverandre og speilet til den andre bilen traff inn i min baklykt(var ikke snakk om noe fart heller). Den andre sjåføren påstår at det også ble en bulk på førerdøren, den stemmer ikke med høyde på bilen min, altså der bakenden buler ut å kunne kommet inn i bilen hans. I ettertid kommer han også med det at det ble bulk i døren bak hans førerdør. I skademeldingen ble det fra min side gitt opplysninger med tegninger å mål der vi hevder at det ikke kan være noe annet enn speilet på hans bil som blir skadet. Hører ingenting før jeg hører på bygda at bilen er blitt reparert på verkstedet til svogeren hans! De har der gitt han en takst på 34 tusen!!! Takstmannen fra gjensidige har da fått oversikt over skadene og godkjent dette. 34 tusen syns jeg var ille mye. Sjåføren som lånte bilen min tilba seg å betale det jeg tapte i bonus på den første ulykken. Å det nekter han nå å gjøre, mener at jeg heller tar kontakt med ett annet forsikringselskap å si at jeg ikke har hatt noen ulykke å da starter på 20 % igjen... Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da? Vi er foresten veldig lite kompiser lenger også. Men har vitner som bekrefter at han skal gjøre opp for seg ved å enten betale det som jeg taper i tapt bonus eller betale den skaden som ble pga ryggingen om det var mest lønnsomt (dette ble sagt etter at det viste seg at forsikringselskpet heller fikset opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan slippe bonustap hvis du betaler en viss sum til forsikringsselskapet visstnok, man kan altså "kjøpe seg fri" fra bonustap. Dette er det selvfølgelig kameraten din som må gjøre, gjør han ikke det ville jeg engasjert advokat.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det rett ut, har kompisen din lova å punge ut er det en ting, men å bli uvenner over noe slikt, det er dumt fra begge parter.

 

Men back to business.

Når det gjelder forsikring og bonus, ta en telefon til diverse forsikringsselskap, si det som det er, at du lånte bort bilen din til en kompis som sovna bak rattet, og du har mista all bonus hos ditt nåværende selskap, og du har kjørt skadefritt i 8/5 år, og heller ikke kommer til å låne bort bilen til han igjen.

Neste du gjør, er å klage til forsikringa, på både takst og behandling, om mulig, hyr en advokat, har vedkommende fått reparert eldre skader og aktuell skade kun var ett speil, så er vel dette advokatmat.

 

Så ett siste spørsmål, om du har hatt egenn bil siden 2004, hvordan har du greid å ikke tjene opp mere enn 30%, man begynner på 20% og tjener opp 10% i året i starten.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det rett ut, har kompisen din lova å punge ut er det en ting, men å bli uvenner over noe slikt, det er dumt fra begge parter.

 

Men back to business.

Når det gjelder forsikring og bonus, ta en telefon til diverse forsikringsselskap, si det som det er, at du lånte bort bilen din til en kompis som sovna bak rattet, og du har mista all bonus hos ditt nåværende selskap, og du har kjørt skadefritt i 8/5 år, og heller ikke kommer til å låne bort bilen til han igjen.

Neste du gjør, er å klage til forsikringa, på både takst og behandling, om mulig, hyr en advokat, har vedkommende fått reparert eldre skader og aktuell skade kun var ett speil, så er vel dette advokatmat.

 

Så ett siste spørsmål, om du har hatt egenn bil siden 2004, hvordan har du greid å ikke tjene opp mere enn 30%, man begynner på 20% og tjener opp 10% i året i starten.

 

 

Var ikke kompis, det var min tidligere kjæreste (og det ble ikke slutt pga dette).

 

Har vært i kontakt med min bank, der de har terra og der jeg har hatt forsikring tidligere. De gikk ikke med på å gi meg noe gode tilbud. Å som jeg har forstått det så ville bonustapet følge meg unasett, og forsikringspremien ville bli høyere pga skifte av forsikring etter uhell. Forklarte saken godt der, først på mail å så over tlf.

 

Vet ikke hvorfor jeg ikke har fått mer bonus, aldri tenkt på det egentlig. Ikke så inne på sånt ;) Men skal undersøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med takstmann(fra gjensidige) og han skal ta kontakt med verkstedet som tok taksten på bilen. De tok takst og sendte det til takstmannen som godkjente den. Sa til han at jeg ikke syntes det var riktig at ett verksted der svigersønnen (mulig det var han som tok taksten også) til bileier jobbet. Og at det ikke var stilt spm. rundt det jeg skrev i skademeldingen. Ingen som har kontaktet meg ang. noe av dette i den saken. Fikk høre på bygda hva taksten ble å tok selv kontakt meg gjensidige. Men ellers så fikk jeg opp taksten på min bil med 10tusen pga de hadde trukket fra MULIG oversteget kjørelengde! Til syvende å sist sa saksbehandler at det ikke var juridisk riktig så de skulle ikke trekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår