G60Turbo Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Mk2-16v Bare så du veit det så er den bryteren justerbar, du hadde ikke behøvet å modifisere den. Ville bare informere deg om det ;) Min er ikke justerbar ;) mener norskbildelsenter tar rund 1600.- for servo..... ny sådan Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Januar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2004 Originally posted by Vegard Du slet jo med det samme problemet, har du tenkt noe over mulige feilkilder? Jeg har G60 bremser med stålomspunnede teflon slanger, 22mm Audi hovedsylinder og Mekonomen bremseskiver. Bremsene tar greit men pedalen er ikke så stiv som jeg hadde forventet. Det eneste jeg ikke har byttet er lastjusterings ventilen og bremseservo'n så jeg tipper at servo'n har noe med saken å gjøre. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaGT Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Til dåke som har hard pedal, sjekka vakum slangen som går inn på bremsekraftforsterkern? Lekkasje der gjør at bremsene blir harde.... Siter http://www.bilpleiehallen.no http://www.ditec.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Januar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2004 Originally posted by CelicaGT Til dåke som har hard pedal, sjekka vakum slangen som går inn på bremsekraftforsterkern? Lekkasje der gjør at bremsene blir harde.... Den er helt OK. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Hva med myk pedal? Har lufta to ganger, men klarer ennå ikke å blokkere hjula. Ny hoved, 22,2mm. Min gamle 1.8GL servo, ny-overhalte G60 bremser forann, og nyoverhalte GTI bremser bak. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaWeR Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Originally posted by kimoajajaj Det skjelver litt i rattet mitt når jeg bremser i fart, dette kommer vell av litt skjeve skiver right? Aight kiddie Siter x-1984 Golf2 GTI 1992 Golf3 VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Hva er forskjellen/gjør en: Bremsekraftforsterker : Denne vet jeg hva er og har plukka med en større fra huggeren, en 8". Men hva er Master sylinderen og bremse servo, hvor sitter de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Mastersylinderen er den delen hvor du skrur rørene inn på servoen/bremsekrafsforsterkeren. Hvorfor tok du 8" når 9" er størst? :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 Har bare lagt den av... Ligger der om jeg ikke finner 9"... Og om jeg ikke finner en så har jeg den å falle tilbake på ;) Får jo godkjent med 8" også.... Møller prøvde å være smarte med meg og forlangte 4105,- for denne.... Hahahahahahaeatme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Juni 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2004 hadde g60 bremser på abs system i 16v gti, funka rått. lett og presis pedal Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2004 Problemet er løst. Byttet til en 9' bremseservo fra en -92 mod. Funket mye bedre, men det var fremdeles ikke "touch-kontroll" på bremsepedalen. Men nå kan jeg nokså lett låse hjulene i høy hastighet på tørr asfalt. Antar at problemet er knyttet til bremseservo av merket F.A.G. fra 1986. Denne gir dårligere bremsekraft enn nyere servoer. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet April 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2005 Har en Caddy TDI. Denne har bare 256 mm skiver, men touchkontroll på bremsene. Noen som vet om bremsekraftforsterkeren fra denne kan brukes på Golf 2? Eller må jeg gå over til BREMBO-settet fra Seat Ibiza Cupra R for å få skikkelig bremseeffekt? Hvis noen er interessert i BREMBO-settet finnes det her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=21802 Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OddArild Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Siden det nå var snakk om bremser.. Det skjelver litt i rattet mitt når jeg bremser i fart, dette kommer vell av litt skjeve skiver right? Ja det kommer sansyligvis av skjeve skiver ja..:) kan vell hjelpe å lufte bremsene også? :) Siter * Golf 2 1986 (Vraket) * Golf 2 1992 (Vraket) * Golf 2 1985 (Solgt) * Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket) * Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg