Svirre91 Skrevet Juli 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Lurer på om noen som veit om tuning tips til Volvo 760 GLE...:) Det sitter en B280F (PRV-6) motor i den... Har satt på power-filter, og håper at jeg snart kan bygge doble 3" eksosrør ut fra hver side av motoren... Komme med forslag??? :D Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Selv om det er dumt å kjøpe seg en luksusbil for så å bygge den om til sportsbil, så bør du vurdere å pælme ut PRV-seksern og sette i en turbofirer. De er mye lettere å trimme. Og om trimming av disse finnes det ca 1 million tråder her på vårt kjære forum. Og en annen ting: "power-filter" er bare bortkastet! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svirre91 Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 Selv om det er dumt å kjøpe seg en luksusbil for så å bygge den om til sportsbil, så bør du vurdere å pælme ut PRV-seksern og sette i en turbofirer. De er mye lettere å trimme. Og om trimming av disse finnes det ca 1 million tråder her på vårt kjære forum. Og en annen ting: "power-filter" er bare bortkastet! Har tenkt til å beholde den som den er...men tror jeg skal gå ned til 2" eksos siden jeg da vil miste mye av gleden ved motoren har jeg hørt av andre... Har lyst til å bygge den om til manuell, for det er ikke mange som har tror jeg...:) (vil helst ha den så orginal som mulig) Og Power-filtret har hjulpet litt...:P Fått litt bedre drag på motoren og helt anna lyd...:S Sitter plombe i det orginale... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2009 plombe i luftfilteret ja..? :) Alle tror dem får ekstra hk med "power-filter", men er bare tull det.. Du tror du har fått mer drag i motoren pga lyden filtret gir.. :) Ellers, så hadde jeg gjort som godeste reodor sier.. Kast motoren ut.. Den er ikke brukende til annet enn båt-anker. Sett så i en motor fra 940. (b230fk/ft).. :) Forresten, så er det orginalt 2" på de bilene der mener jeg.. Ikke langt unna 2" eksos ihvertfall. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svirre91 Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 plombe i luftfilteret ja..? :) Alle tror dem får ekstra hk med "power-filter", men er bare tull det.. Du tror du har fått mer drag i motoren pga lyden filtret gir.. :) Ellers, så hadde jeg gjort som godeste reodor sier.. Kast motoren ut.. Den er ikke brukende til annet enn båt-anker. Sett så i en motor fra 940. (b230fk/ft).. :) Forresten, så er det orginalt 2" på de bilene der mener jeg.. Ikke langt unna 2" eksos ihvertfall. Må ha vært en plombe...og det er nok ikke lyden som gir draget tror jeg...:P Selv om lyden har blitt noe annerledes, så akselerer den bedre enn med orginalt...^^ Så det kan nok ha noe med plomba ja...;P Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Må ha vært en plombe...og det er nok ikke lyden som gir draget tror jeg...:P Selv om lyden har blitt noe annerledes, så akselerer den bedre enn med orginalt...^^ Så det kan nok ha noe med plomba ja...;P Et orginalt luftfilter er i mange tilfeller mye bedre enn et såkalt "power-filter".. Så noen plombe var det nok ikke.. Kan være at orginalfilteret ikke har vært bytta siden bilen var ny.. DA ville du ha merka forskjell ja. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svirre91 Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2009 Et orginalt luftfilter er i mange tilfeller mye bedre enn et såkalt "power-filter".. Så noen plombe var det nok ikke.. Kan være at orginalfilteret ikke har vært bytta siden bilen var ny.. DA ville du ha merka forskjell ja. Hmm...har nok sikkert ikke det, men den hadde et rør som gikk inn til motoren (ikke der luftstrømmen går), men et som ser ut som om det tar inn luft som har vært i motoren...:S Det blåser i hvertfall ut av det hullet når du ruser motoren litt... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0rg3n Skrevet August 4, 2009 Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 oljedampen det kjære deg Siter Volvo 760 TIC (B230ET) SOLGT - Mercedes Benz 190e 2,0 SOLGT - Suzuki Swift GLX 4x4 SOLGT - Volvo 740 89mod (B230F) SOLGT - Toyota Starlet RWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svirre91 Skrevet August 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 oljedampen det kjære deg Hehe...har ikke studert motoren min så mye som du sikkert skjønner...xD Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Hehe...har ikke studert motoren min så mye som du sikkert skjønner...xD Da foreslår jeg at du monterer tilbake originalt filter! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.