Gå til innhold

Rain Repel, funker eller styr unna?

Ranger emnet


Hanzo

Anbefalte innlegg

Ser det finnes enkelte såkalte rain repelers som skal hjelpe å holde vannet borte fra ruta. Ser enkelte klager på at det lett kan legge seg en hine på rute dersom man ikke er nøye. Funkerer disse produktene, og er det verdt penger og tid? I så fall, hva anbefaller man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Rain-X, og det funker, selvfølgelig blir det ikke vannfritt, men vannet legger seg på en annen måte og renner av, så det går ann å kjøre uten visker, og virker går lettere og ruta blir lettere å holde rein, har pleid å bruke det samme på frontlyktene så de holder seg litt reinere.

En kompis av meg gikk for Rain-X når pussermotoren takka for seg.

Elelrs hørte jeg om en del som vask ruta i whitespirit før disse produktene kom til norge, med godt hell.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Rain-X, og det funker, selvfølgelig blir det ikke vannfritt, men vannet legger seg på en annen måte og renner av, så det går ann å kjøre uten visker, og virker går lettere og ruta blir lettere å holde rein, har pleid å bruke det samme på frontlyktene så de holder seg litt reinere.

En kompis av meg gikk for Rain-X når pussermotoren takka for seg.

Elelrs hørte jeg om en del som vask ruta i whitespirit før disse produktene kom til norge, med godt hell.

 

Jeg bruker også Rain-X. Bruker nesten aldri viskerene, kun når det virkelig er skybrudd eller en trailer spruter en bølge av vann over ruta! Absolutt å anbefale!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også anbefalle Nanolotus sin glassforseglings proff. En behandling varer lenge. Hvis du skal legge litt penger i det, og ikke måtte påføre produktet med jevne mellomrom.

 

Selv bruker jeg foreløpig Rain Off fra biltema. Koster 55kr. Kan være litt vrient å fjerne. Men nå bruker jeg en sprayflaske med vann, sprayer på litt vann på ruta og fjerner det med microfiberklut ;) Da slipper du gnukke deg ihjel for å få vekk skjolder. http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=3535

 

- Raskt

- Enkelt

- Effektivt

- Billig

 

Å vaske vinduene etter en slik behandling er en drøm. hehe

Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår