Gå til innhold

Å lage vanninsprøytning!

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by boXer

 

Når lampene lyser så er motoren allerede død. Wheee :D

(Vel på pumpehavari da)

 

vel... går jo an å mekke et lurt system som kutter turbotrykket hvis det skulle bli tomt for vann eller pumpa havarerer,da... skulle ikke være så vanskelig det :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

Leste du hele posten min? Har selv kjørt med vanninnsprut med dyse rett før turboen i flere år. :)

 

Med tenningen stilt slik at jeg fikk tenningsbank ved ca 1,1bar uten vann, kunne jeg øke til 1,7bar med vann uten bank. :D

 

Største faren med vanninnsprut, er å gå tom for vann, evt. pumpe havari etc.

 

men da forstøver den dysen vannet skikkelig, for det er er ikke å anbefale å prøve dette med dårlig forstøvning, da er det godnatt for turboen

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aquamist waterinjection sine pumper er beregnet for å gi 10 bar trykk på 0.4mm dyser .trykket synker etter hvor store dyser man bruker. spyler pumper bensinpumper leverer ikke nok trykk til at du får bra nok forstøving og levering. skal tross alt jobbe i et mottrykk på 1.5 bar.du må helst ha en tank som rommer 10-15%

av bensintanken slik at du ikke går tom for vann. da fyller du vann like ofte som du fyller bensin.vannet har en veldig effektiv kjøleeffekt+ at det forhindrer tenningsbank.bruker du i/c monterer du dysen rett etter ic,har du ikke ic kan du montere dysen/dyser i utgangen av turbo. det beste vanninnsprut systemet som er i markedet er aquamist sitt.kostnaden tatt i betraktning er det en veldigt billigt i steden for å havarere motor.

jeg kjøpte mitt hos AKTIV BILSERVICE i bergen tlf 55941511

han bruker det selv på sin bil i steden foe ic.

240 z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpe fra modellfly, og dyse fra Simoniz felglakk skal fungere bra iflg Jabbasport. Gir meget bra forstøving og pumpene er ganske billige.

 

50/50 vann/metanol :D

 

Har en kompis som kjører aquamist på Polo G40, det ga 15 hk ekstra (145-160 hk)

 

http://www.noswizard.com/water.php

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer med et spørsmål som sikkert virker teit, men man lærer ikke noe uten å spørre..

 

-> Blir ikke lufta som motoren forbrenner fuktig/rå av vannet? vil ikke det tilsi dårligere forbrenning? Mange biler som fusker med en gang det regner...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

vil dette ha noe for seg på en ikke turbo bil? NA tunet bil?

 

det spurte jeg også om her, for noen år tilbake.. det ble slaktet som en idiotisk ide, så det var vel dumt..

 

selv synes jeg min 323i virket litt kvassere når det var litt tåke, men mulig det var innbilning..

 

 

 

men mener dere at vannet skal spyles inn progresivt, men konstant, eller bare på høye turtall/høyt turbotrykk? tror ikke vannet har så stor effekt på lave motoreffekter..

syklende :-)

 

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Planlegger å lage meg vannsprut. ideen var spylertanken til frontlyktene, en spylerpumpe fra biltema, og så spørsmålet, dyser..

 

Hvilke dyser skal jeg bruke? Holder f.eks en 100cc kaldstartdyse?

 

 

Det er en 2.0 mitsubishi motor som skal kjøres på 1.5 bar på originale stempler.

 

 

Tips?

Snakk med Jan Christer på møvik, han som har den røde turbo galanten... han kjører 1,8 i ladetrykk og vanninnsprut på originale stemmpler.. kan skrive under på at det går unna, og tygger girkasser deluxe!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

men da forstøver den dysen vannet skikkelig, for det er er ikke å anbefale å prøve dette med dårlig forstøvning, da er det godnatt for turboen

 

Nei, det er ikke god natt for turboen. Skrev at jeg monterte dyse før turboen, men det var bare en liten nippel. Og det funket kjempebra i flere år.

 

TG1: De aller fleste har allerede et system som beskytter mot vannmangel( I mer eller mindre grad. Helst mindre...). Refleks heter det. :D Har du noen gang hørt lyden av en motor med grisehøyt turbotrykk som går tom for vann, så skal jeg love deg at gassfoten rykkes tilbake. :D :D :D

 

Poenget er at selv om en har en lampe eller noe som tennes idet vanntrykket forsvinner, så er det kanskje forsent. Med den tenningsbanken som blir, så kommer ingen til å legge merke til den lampa før man har sluppet gassen likevel. Den gamle 8v motoren min tålte heldigvis ett par tilfeller med plutselig vannmangel, men ikke alle behøver å være like heldig.

 

sprocket: Er nok ikke innbilning at bilen går litt bedre når det er rått og kaldt i været.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

TG1: De aller fleste har allerede et system som beskytter mot vannmangel( I mer eller mindre grad. Helst mindre...). Refleks heter det. :D Har du noen gang hørt lyden av en motor med grisehøyt turbotrykk som går tom for vann, så skal jeg love deg at gassfoten rykkes tilbake. :D :D :D

 

Poenget er at selv om en har en lampe eller noe som tennes idet vanntrykket forsvinner, så er det kanskje forsent. Med den tenningsbanken som blir, så kommer ingen til å legge merke til den lampa før man har sluppet gassen likevel. Den gamle 8v motoren min tålte heldigvis ett par tilfeller med plutselig vannmangel, men ikke alle behøver å være like heldig.

 

:D

ja,akkurat.. derfor tenkte jeg at det kanskje gikk an å få til en mekanisme for å kutte turbotrykket når man går tom for vann.

har man f.eks. en enkel mekanisk boostcontroller-sak (sånn som jeg har),kan man jo ganske enkelt (?) lage en elektrisk styrt ventil som "kutter ut" boostcontrolleren,og istedet bruker standard trykk..

:)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

kommer med et spørsmål som sikkert virker teit, men man lærer ikke noe uten å spørre..

 

-> Blir ikke lufta som motoren forbrenner fuktig/rå av vannet? vil ikke det tilsi dårligere forbrenning? Mange biler som fusker med en gang det regner...

 

har aldri hatt problem med fusking når det er vått.. bilen går alltid bedre.... fuskingen kan være et volvo problem.. har opplevd det med en 740... skriver ikke dette for å hetse, men er en mulighet..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

 

:D

ja,akkurat.. derfor tenkte jeg at det kanskje gikk an å få til en mekanisme for å kutte turbotrykket når man går tom for vann.

har man f.eks. en enkel mekanisk boostcontroller-sak (sånn som jeg har),kan man jo ganske enkelt (?) lage en elektrisk styrt ventil som "kutter ut" boostcontrolleren,og istedet bruker standard trykk..

:)

 

Vil nok hjelpe endel det ja. MEN, systemet kan ikke forutse vannmangel, og pga dette må man nødvendigvis gå tom for vann, og dermed få tenningsbank en liten stund før turbotrykket senkes.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår