Gå til innhold

Gløding 1,9 TDK

Ranger emnet


Joerney

Anbefalte innlegg

er det ofte gløderelèet på tdi også? Fikk ikke lyset opp etter clutchbyttet.. Kan det også være jordinga til girkassa som er dårlig?

 

har clutchen ute igjen nå pga feil del fra usa så har ikke sett noe mere på glødeproblemet, men greit at det fungerer når jeg skal skru den sammen igjen..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ofte gløderelèet på tdi også? Fikk ikke lyset opp etter clutchbyttet.. Kan det også være jordinga til girkassa som er dårlig?

 

har clutchen ute igjen nå pga feil del fra usa så har ikke sett noe mere på glødeproblemet, men greit at det fungerer når jeg skal skru den sammen igjen..

 

Sjekk sikringen, hvis den er god så setter du en finger på relèet og slår på tenningen, hvis det ikke klikker så er det defekt.

Ganske vanlig at ECM og bensinpumpe/gløderelè ryker på Mk3 dessverre, men Møller selger oppgradert versjon.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker, hvilket relè er det? plass eller nr jeg skal kjenne på?

 

Kan vel ikke ha skjedd noe pga at bilen har stått uten batteri i 1 1/2 mnd? Tenker på om startsperra har blitt nullstilt? men da skulle den ha startet for så å slokne etter et par sekunder?

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker, hvilket relè er det? plass eller nr jeg skal kjenne på??

 

Plass nr. 12, nederst til høyre i sikringsboksen, mener det skal være merket 102 eller 104..

 

Kan vel ikke ha skjedd noe pga at bilen har stått uten batteri i 1 1/2 mnd? Tenker på om startsperra har blitt nullstilt? men da skulle den ha startet for så å slokne etter et par sekunder?

 

Kan jeg ikke på noen måte forestille meg nei..

Hvis det ikke er sikringen, relèet eller pluggene så kan feilen ligge i el.delen av tenningslåsen, stor spenning sliter denne ut med tiden..

Men, vent til du montert sammen motoren før du bekymrer deg, trenger ikke være noe som er galt:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde den montert sammen, men var feil utløserlager jeg fikk så måtte ut emd den igjen.. men ville ikke gløde da.. Alt fungerte jo før jeg parkerte den..

 

kan det ha noe med dårlig jording til girkassa? har lakket den ser du..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde den montert sammen, men var feil utløserlager jeg fikk så måtte ut emd den igjen.. men ville ikke gløde da.. Alt fungerte jo før jeg parkerte den..

 

kan det ha noe med dårlig jording til girkassa? har lakket den ser du..

 

Virker startmotoren?

Den er jo også jordet på samme jordingen..

Er jo bare en fordel om du legger ny jording til både motorblokk, topp og girkasse...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja startmotoren gikk så det susa.. ville bare ikke gløde.. men får sjekke relèet når jeg får delene slik at jeg får den sammen igjen.

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt ikke noe gløding.. relèet klikker, sikringen som sitter i sikringsboksen under dashbordet er hel. Kan det ligge sikringer noe annet sted? Er vel bare 15A den lille flatsikringen..

Nå: 04 Passat 1.9tdi 4Motion Highline

[X]Golf 3 stv 1.9 med air ride, Passat 1.8T, E30 Touring lav og brei,Bmw E46 M-tech touring, "Prosjekt" Snehvit, '83 einser

'74 mini cab med sinna motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skulle jeg starte bilen, og da kommer ikke glødelampa på i dashbordet i det hele tatt. Har prøvd utallige ganger, men blir ikke lys i glødelampa og hører heller ikke releet slå inn eller ut. Kan det være glødereleet som er gåent?

 

Ser vi har samme problem. Etter litt testing kom jeg frem til at det må være tenningslåsen som kan være problemet. Det bruker å legge seg mye støv i tenningsmodulen. Har opplevd at det ryker fra tenningslåsen når jeg vrir om, samme "problem" har flere av mine bekjente med golf 3. Bilen min har stått i 2 år i tillegg. Selv sprutet jeg nedi litt låsolje i tenningslåsen fra gassflaske. Fikk blåst bort litt støv samt smurt opp. Etter det kom glødelampa frem i dashen, og det har den gjort hver gang jeg har prøvd siden i går. Mulig du kan prøve dette.

Endret av Spiitfire

1967 VW boble Cabrio *Solgt*

1984 VW golf mk2 GTD. *Solgt*

1996 VW golf MK3 TDK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et Golf problem, stor belastning på tenningslåsbryteren over tid og rare el-feil oppstår..

Ny del koster 1-200,- , men en drittjobb hvis en ikke har skikkelig verktøy.

Har ny del liggende selv, men har ikke giddet å bytte enda da jeg mangler avdrager for hylsen på rattstammen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår