Fridjow Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Når jeg kjøpte unoen min satt det "boost control" på den. Men jeg tror den er av god gammel årgang. Har knapp på dash bordet, og en bryter og vri på i motor rommet. Hvordan skal jeg vite hva jeg setter den på hvis jeg vrir på den? Er det mulig og etter montere noe til denne så jeg ser hva jeg setter den på, eller må jeg bytte hele dritten? Hva ligger sånt på? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 ladetrykksmåler....? koster fra 300 (på biltema,eller.no... ikke kjøp den) til ~2000 for en GReddy,HKS,Apex'i... selv har jeg en VDO måler,som jeg betalte 549,- for... (på Torshov). Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Tenkte på noe som viste hvilket trykk jeg stillte inn på før jeg faktisk kjørte av sted, nå blir det jo litt gambling, kan nada om turbo, hatt denne bilen i 2uker, så hvis jeg sier noe helt fjernt får du skrike ut Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 må bli en eller annen elektronisk boost-controller da,der du kan spesifisere hvilket max-trykk du vil kjøre med... (koster fort noen lapper for en sånn sak,da) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Ta en titt på http://www.turbosmart.com.au/ Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 E-controller så bra ut. Men hvis man ikke har det , hvordan hvet folket hvilket trykk man stiller inn på? Prøver dere bare eller? Og som jeg har sett før, boost controllere er koblet til vakum/luft slanger. Men den jeg stiller på i motor rommet går det bare vanlig strøm ledninger ut og inn fra . Ser ut som releer eller transistorer inni, ikke sikker, Noen som har noen anning om hva jeg fabler om? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Som han sier... LADETRYKKSMÅLER :D Da ser du jo hva du lader. Originally posted by Fridjow Og som jeg har sett før, boost controllere er koblet til vakum/luft slanger. Men den jeg stiller på i motor rommet går det bare vanlig strøm ledninger ut og inn fra . Ser ut som releer eller transistorer inni, ikke sikker, Noen som har noen anning om hva jeg fabler om? Hvis wastegate styres av en elektrisk magnetventil feks. så trenger du elektrisk kontroller, er kanskje det som sitter i bilen din. Hvis det stemmer så kan du feks. kjøpe moderne boost-controllere som viser deg ladetrykk og lar deg velge max trykk og mer mens du ser det på et display. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 Har jo lade trykks måler, men den er ikke akkurat nøyaktig. Men hvis man justerer etter lade trykks måleren så man jo prøve og feile til man får det man vil ha?? er det sånn? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 En ting til, det som sittet der nå ser gammelt ut. Hvor lenge har sånnt vært på markedet? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Fridjow En ting til, det som sittet der nå ser gammelt ut. Hvor lenge har sånnt vært på markedet? Siden turboen kom på markedet tenker jeg. :cool: Har man ikke elektronisk, må man finne seg i å prøve seg fram. Tips: Kan du ingenting om turbo, drit i å fikle med med ladetrykket til du har lært litt mer om det, og forstår litt hva som kan skje hvis du tukler og skrur. No offence, bare ett tips som kan spare deg mange penger. ;) Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 I og med at du har justerbart ladetrykk rekner jeg med du har en dualport wastegate , kan vel hende du kjører med en elektronisk utgave. kan du ikke flytte denne bryteren inn i bilen da? i så fall er det bare å skru den helt ned og prøve seg fram.. få en kompis til å sitte på i bilen mens du kjører. legg den i 2 eller 3 gir når du nærmer deg rmp der du har fult trykk så bruker du bremsene til å holde igjen bilen , nå kan kompisene din dreie forsiktig på bryteren til du når ønskelig trykk .. husk dette er ikke annbefalt å gjøre mange ganger.. Tips: Kan du ingenting om turbo, drit i å fikle med med ladetrykket til du har lært litt mer om det, og forstår litt hva som kan skje hvis du tukler og skrur. helt enig... ;) ps : når du først skal bestille noen deler, så kjøp deg en air/fuel monitor.. dette er noe av det første en burde kjøpe når en driver med slikt.. Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Larsern Siden turboen kom på markedet tenker jeg. :cool: Har man ikke elektronisk, må man finne seg i å prøve seg fram. Tips: Kan du ingenting om turbo, drit i å fikle med med ladetrykket til du har lært litt mer om det, og forstår litt hva som kan skje hvis du tukler og skrur. No offence, bare ett tips som kan spare deg mange penger. ;) Joa, men vant til og gjøre ting selv, og et sted må jeg jo begynne Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 ps : når du først skal bestille noen deler, så kjøp deg en air/fuel monitor.. dette er noe av det første en burde kjøpe når en driver med slikt.. [/b] Og med den kan jeg?.....Justere mengde luft og bensin? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Fridjow Og med den kan jeg?.....Justere mengde luft og bensin? med den overvåker du blandingsforholdet (som ideelt skal være ~14:1 (luft:bensin).. har du for mager blanding vil du få tenningsbank,og i verste fall fine hull i stemplene dine... ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fridjow Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 med den overvåker du blandingsforholdet (som ideelt skal være ~14:1 (luft:bensin).. har du for mager blanding vil du få tenningsbank,og i verste fall fine hull i stemplene dine... ;) [/b] Overvåke? Hvorfor skal den få for mager blanding? Hvis jeg kjører med for høyt lade trykk? Og i så tilfelle , how too adjust? Siter http://www.gatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.