Gå til innhold

TurboSvennis: Toyota Supra MK3 - Prosjekt (Med STOR P!)

Ranger emnet


TurboSvennis

Anbefalte innlegg

Tja, hva skal jeg si...? Har kjøpt meg et reint karosseri som kun er momset inn. Det er en orginal turbo bil da.. Tidligere eiere har brukt den som delebil, så mangla forstilling, panser, dører, tak, motor, girkasse, front. osv. osv. osv.

Men var så heldig at en kamerat av meg som også har MK3 hadde både tak, panser dører og rutene på sidene bak til overs :D

 

Det ser kanskje ut som et umulig prosjekt som aldrig kommer til å bli fullført, meeeeen.... Time will show ;)

 

Når jeg fikk den:

n582411365_1877814_4299.jpg

n582411365_1877815_4947.jpg

n582411365_1877816_5578.jpg

n582411365_1877818_6846.jpg

n582411365_1877836_6818.jpg

n582411365_1877838_8081.jpg

n582411365_1877840_9331.jpg

 

Sånn den står nå. Har fått på dører, panser, tak, og rutene bak.

Bilde112.jpg

Bilde113.jpg

Bilde114.jpg

Bilde115.jpg

 

Har fått tak i motor også. Funderte på en V12'er fra Century, men blei en 7M-GTE, henta den hos et høggeri som heter Gedsted Auto ophug ellerno i Danmark.

Bilde119.jpg

Turboen heter Toyota CT26 og er vannavkjølt. Er visst orginal turboen på dissa motora..

Bilde120.jpg

Ute av bilen :)

Bilde121.jpg

 

 

Mere bilder kommer :)

Toyota Supra MK3 Turbo Intercooler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er orginal, så er litt usikker egentlig.. Noen steder står det 234 andre steder står det 238, så det er vel rundt der et sted.. Siden jeg har maaaasse igjen på bilen min, så satte jeg motoren nedi supra'n til en kamerat, for å se om motoren var i orden.. Den starta med en gang, men det bare gnistra på toppdekselet, så viste det seg at flere av pluggledningene var eti opp av mus ellerno.. Så bytta alle plugga + plugg ledningene + fordeleren.. Just in case. Men har fortsatt et lite problem.. Den går kjempe pent på tomgang, men når jeg gir gass, så bare dabber den av.. Har hørt rundt, og folk sier: Slangene til intercooler er ikke skrudd fast, og at den får falsk luft et sted.. Har ikke sett på det enda.. For har hatt nok å stri med de siste ukene.. Rydde verkstedet når det har blitt dag igjen, så får jeg se på det når det er ryddig der :)

Toyota Supra MK3 Turbo Intercooler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår