Gå til innhold

Problemer med bilsalg.

Ranger emnet


stigowe

Anbefalte innlegg

Hallo bilfolk! Veit ikke om jeg har havna i rett spalte nå, men jeg prøver (rimelig ny her). Jeg solgte en bil for noen dager siden (1996 BMW 320i for 53.000kr) og var fornøyd med det. Men dagen etter ringer den nye eieren å sier at bilen gikk varm på motorveien. Han prøvde å bytte termostat uten at det hjalp. Han vil nå sette bilen på verksted, å vil at jeg skal være med på regningen. Det KAN da ikke være riktig??(har aldri solgt bil før) Det er jo han som har kjørt sund?!? Jeg har hatt bilen i 4år og har aldri hatt problemer med at bilen har gått varm. MÅ jo ha skjedd noe nå, altså i hans eie, noe jeg ikke rår over. Han prøvekjørte bilen og kjørte den 7 mil hjem uten problemer. Skjønner jo at det er surt at bilen ryker dagen etter at han har kjøpt den, men det kan jo ikke jeg noe for. Er jo en 96mod!!! ER det ikke garanti ut porten bare på brukthandel mellom private? Har han rett til å heve kjøpet? Vi skrev ikke noe kontrakt, bare vanlig salgsmld på vognkort + en lapp som han hadde med, som for så vidt hadde samme opplysninger som vognkort. Gammel eier, ny eier osv.. Pengene fikk jeg rett i labben. Takker for svar folkens

Endret av JChE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg forstår slike ting, så har du ditt på det tørre. MED MINDRE kjøperen kan bevise at du har med overlegg holdt tilbake vesentlige opplysninger om feil og mangler på bilen.

 

Slike ting er en av grunnene til at det alltid er kjekt å ha en solid kontrakt på slike kjøp/salg av feks bil ;)

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike ting er en av grunnene til at det alltid er kjekt å ha en solid kontrakt på slike kjøp/salg av feks bil ;)

 

Og dette redda meg når jeg solgte golf 3en min. Kjøperen trodde tydeligvis hun kunne regne med at en 11 år gammel golf var feilfri:eatme:

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye eieren har ju alrede prøvd å fixa feilen selv, så då kan ju ingen si om problemet var føre eller efter att han skiftade termostaten. Seleren har sitt på det tørre här, syns da jag..

Pröv å få en garanti-reparation på noe du selv har fiklat med.. NO CHANSE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ettersom det ikke er noen kjøpskontrakt her,så tror jeg kjøper stiller sterkere,en om det hadde verdt skrevet en kjøpskontrakt hvor det står at bilen selges som den står.

 

så skriv kontrakt neste gang du,kan spare deg for mye problemer

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår