Gå til innhold

Problemer med SVV og SFOOR - møte mellom bilinteresserte og politikere(s.4->)

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig tar man endel tvilsomme tilfeller ved å ha kontroll ved et biltreff, skulle egentlig bare mangle.

Men jeg har ikke sett noen statistikk på hvor mange som ikke hadde alt på stell i forhold til hvor mange biler som ble kontrollert.. Står man med 20-25 mann på E 18 en hel helg så tar man en del der og.

Men selvfølgelig, når man gir mangellapp på blå kjølevæskeslanger så ble det sikkert noen i løpet av helga.

 

Men er dere ikke enig i at det alt i alt ville vært bedre om de samme 20-25 tjenestemennene sto på en stor stand inne på treffområdet og forklarte og informerte om hvorfor det er slik og slik? Hvorfor regelverket er som det er.

 

All erfaring tilsier at skal man komme noen vei med ungdomssarbeid må man møte ungdommen på deres prinsipper. Sett i lys av diverse ulykker de senere år tror jeg nok det ville gitt en større gevinst å faktisk komme i dialog med miljøet enn å anlegge krig.

 

Men det er vel først og fremst avgiftsskroner og statens inntekter det handler om denne gangen også....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men er dere ikke enig i at det alt i alt ville vært bedre om de samme 20-25 tjenestemennene sto på en stor stand inne på treffområdet og forklarte og informerte om hvorfor det er slik og slik? Hvorfor regelverket er som det er.

Ingen hadde brydd seg etter de hadde gått ut porten uansett.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hadde brydd seg etter de hadde gått ut porten uansett.

 

Det er rart du har en innstilling som utrykt i ditt forrige innlegg i denne tråden når du likevel her viser en kynisk holdning på linje med eselet i Animal Farm.

 

De fleste krav til kjøretøy finnes av sikkerhetshensyn i forhold til andre trafikanter. Jeg antar at du syns at noen av kravene er unødvendige. Hvilke deler av regelverket (Forskrift om tekniske krav til kjøretøy osv) mener du kan fjernes?

 

Jeg syntes bare politiets mangel på skjønn i enkelte tilfeller er litt unødvendig samt en total mangel på prioriteringer. Så klart er det greit at biler med desibelnivå på linje med en Gulfstream 550 eller kjøretøy som har fått seg en omgang med vinkelsliperen slik at bilen subber 2 centimeter over bakken vinkes inn, men når det kommer til enkelte ting de "tar" deg for er det litt unødvendig, mildt sagt.

 

Bilen min har ikke ryggelys - dette er fullt lovlig, mens fjernlyset mitt er per teknisk definisjon ulovlig. Lyssystemet er helt originalt og bilene ble solgt over hele Europa. Hva skjer om jeg blir tatt kjørende med fjernlyset på om natten? Møter jeg jo på en riktig nazist blir jeg jo tatt for en slik ting.

 

Uansett, det er slike filleting som dette som irriterer meg litt med slike kontroller. Visste du dessuten at de nye LED-lyktene på de nye Audi-modellene faktisk heller ikke er fullstendig lovlig per norske kjøretekniske forskrifter?

 

For øvrig er det tillatt å kjøre med en annen dekkdimensjon enn det som står i vognkortet under visse betingelser. Men det visste du sikkert fra før.

 

Ja, under visse betingelser.

Endret av Yelsent

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel først og fremst avgiftsskroner og statens inntekter det handler om denne gangen også....

 

Du vet at en holdningskampanje koster mange penger, dersom man "slår det sammen" med en slik storkontroll, går det i overskudd i stedenfor underskudd.

Og fra politkernes ståsted har det samme effekten...

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår