Gå til innhold

Orion HCCA 12.2 + MTX Thunder XThunderX1000D forsterker, duger forsterkeren?

Ranger emnet


LeeCoo

Anbefalte innlegg

Forsterkeren:

5000W HCCA High Current Competition Class D Monoblock Amplifier

RMS Power Output:

4 Ohms: 1000 watts x 1 chan.

2 Ohms: 1600 watts x 1 chan.

1 Ohm: 2500 watts x 1 chan.

10dB of boost with INTELLi Q

Remote Gain capable

Selectable AUX out

Additional Power Output: 2500 Watts RMS at 1 ohm

 

Skal drive dette elementet:

Voice Coil(s) Dual (2 voice coils)

Impedance (per voice coil) 2 ohms

Peak Power Handling 4000 watts

RMS Power Handling 2000 watts

Woofer Composition Polypropylene

Woofer Surround Wide Foam

Sealed Box Volume 0.9 - 1.35 cubic feet

Ported Box Volume 2 cubic feet

Sensitivity 84 dB

Frequency Response 24 - 250 Hz

 

Så ser jeg at det er dobbel opp med strøminnganger på forsterkeren. Tenkte at jeg bruker den gamle 20kvadrat strømkabelen + jeg legger opp en ny 30kvadrat strømkabel. Begge to direkte fra batteriene.

 

Holder dette? Skal kjøre på 2500w RMS i 1ohm.

Ford F250 7.3 Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No var det mest strømkabelen eg tenkte på. Du nevnte at den var tjukk. ;)

Du nevner ikkje lengden på strømkabelen. Dette er jo litt viktigt.

http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a040

Skal du væra litt seriøs, so legge du opp 2 stk 30mm2 ledninger direkte ifra batteriet. (og 2 stk jordinger til forsterkeren)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, sorry. Er ikke så dreven i dette jeg :P hehe

 

Men, til 4 kanals forsterkeren som driver høytalerene i dørene tenkte jeg å bruke en 5awg som er 6m lang. Denne skal vel drive totalt 4x100w rms.

 

Til mono forsterkeren vil jeg legge opp en 2awg kabel som er 6m lang, og i tillegg ha den som er lagt opp fra før, den er 4awg og ca 3m lang (den er koblet i power distribution boksen, derav den korte lengden)

 

Høres dette tilstrekkelig ut ? :)

Ford F250 7.3 Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, når er anlegget montert. Sto i manualen til forsterkeren at 2stk 4awg strømledninger skulle holde, samt to 4awg jordingskabler. Så det var dette jeg la opp. Ellers så lot jeg vær å koble opp kondensatoren, Subben holder følge med bassen uten problem, selv i rock o.l musikk. :)

 

Men, med tiden så burde kanskje et batteri til bli montert, ser lysene blinker litt når jeg spiller veldig høyt.

Endret av LeeCoo

Ford F250 7.3 Turbo Diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at du vet det så kan underspenning ta knekken på forsterkeren din, så jeg ville enten skrudd ned volumet frem til du får nytt batteri eller i det minste målt spenninga under høy spilling for å sjekke hvor lavt det synker..

 

Og var det snakk om bilstereo da forige eier sa du ikke trengte beskymre deg over det? Fordi et bilstereoanlegg trekker ganske mye mer strøm en det resten av bilen gjør til sammen...

Jeg ville brukt 50mm2 på alt i motorrom samt til monoforsterkeren, selv om det kanskje holder med 30mm2 så vil større tversnitt føre til lavere spenningstap. Greit nok om du sliter med å trekke en så tykk kabel da...

 

Tar deg ikke mer en 2 minutter å sjekke hvor tykke kabler det er i motoren og det kan hende at det er der problemet med dimmingen så det er verdt å sjekke ut.. Sjekk minus til karosseri og dynamo til pluss ihvertfall.

Endret av Flyndra90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår