Gå til innhold

Bilshampoo, stor forskjell?

Ranger emnet


wildstyle

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg brukte denne før.. men synes den la igjen såperester når jeg spylet av. Den var altså vanskeligere å spyle av enn CG sine såper.

 

Men den var effektiv ja...

 

Den skal ikke legge igjen aktive vaskeaktive stoffer, men legger igjen en "næring" som visstnok skal tilføre carnaubavoks mer glans og holdbarhet.. hvorvidt det er hold i dette skal jeg ikke uttale meg om (selv om jeg har brukt denne veldig mye tidligere) men jeg synes likevel det er en av de bedre bilshampooene i samlingen :)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er mange her som har mye imot Biltemaprodukter. Men hva synes dere egentlig om Biltemas bilshampooer? Ettersom jeg har ikke en utstillingsbil og perfekt lakk, har jeg prøvd ut Biltemas bilshampooer. Og jeg er egentlig fornøyd med resultatene; tar av det meste av møkka, ingen såperester etter vask og bra glans, og selvfølgelig billig! :)

 

Subaru Forester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen bilshampo som slår:

CG Citrus Wash And Gloss/Maxi Suds II/ValetPro Orange Prewash etter min mening.

 

Har disse selv i flere gallons og kommer ikke til å bytte i nærmeste fremtid.

 

Jeg har også prøvd Meguiars såpen og synes denne var helt grei.

Jeg kjøpte den på Bilextra her i Fredrikstad og ble ikke akkurat overbegeistret. Den luktet godt og tok møkka som den skulle, men la igjen såperester som lagde flekker.

 

Denne såpen var da altså vanskeligere å spyle av og satt seg liksom fast i lakken...

 

En killer combination er:

1cm. CG Citrus Wash And Gloss eller CG Maxi Suds II blandet med 1cm. Orange Prewash i en skikkelig foamcannon til høytrykkspyler toppet med vann.

 

Skumlegg bilen og vent noen minutter før du spyler av. Ved ekstremt møkkete bil så sprayer du på litt avfetting før du legger såpe over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marius :)

 

Kan selv også gå god får både Nxt såpen, men denne blir mer brukt når jeg skal korrigere biler da den er ganske sterk.

 

Men de såpene jeg bruker til vedlikeholdsvask er CG Cituswash & Gloss, CG Maxi Suds II, og nå den nye favoritten CG Glossworkz.

 

Topp såper som luker godt, har god glid på lakken (sammen med en god ullmitt) og ikke minst skummer bra.

Endret av Tomas.

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår