Gå til innhold

Hva er denne bilen verdt..?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har fått snusen på en amazon som står en øde plass.. Stått der i noen år, men var å så på den, og den så rimelig rustfri ut, og fin i lakken/interiør/motormessig..

 

Hva kan denne bilen være verdt, slik den står på bildene?

 

DSC01295.jpg

 

DSC01294.jpg

 

DSC01291.jpg

 

DSC01293.jpg

 

DSC01292.jpg

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bydd 5 tusen eller så, personlig :) Kan ikke komme med et bedre svar enn det i grunn! Mye arbeid for en ströken bil, men burde ikke väre så galt å få en brukbar en ut av den! (sitter i sverige, derfor ä og ö )

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bydd 5 tusen eller så, personlig :) Kan ikke komme med et bedre svar enn det i grunn! Mye arbeid for en ströken bil, men burde ikke väre så galt å få en brukbar en ut av den! (sitter i sverige, derfor ä og ö )

 

 

Var det jeg også tenkte den var verdt..

Den så jo rimelig strøken ut med tanke på rust og slikt. Alt av rust og sånt var oppsveisa og så ut som et godt gjort arbeid.

 

Tror ikke jeg ville kjøpt denne som delebil engang. Ser ut som en delvis nedplukka rånebil med andestjert.

Gress som vokser seg oppunder bilen har en tendens til å holde bilen konstant våt på understellet. Kan nok være noe gravrust der..

 

Bilen så ikke ut som noen rånebil.. Var omtrent dønn strøken innvendig bortsett fra rattet. Alt av deler som var borte så ut som lå i bagasjerommet. Var mye rart inni der..

 

Så under bilen det jeg klarte, men klarte ikke å fnne noe alvorlig rust der.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen så ikke ut som noen rånebil.. Var omtrent dønn strøken innvendig bortsett fra rattet. Alt av deler som var borte så ut som lå i bagasjerommet. Var mye rart inni der..

 

Hmmmm.... Det kommer an på hvor du vil med bilen, men den er ihvertfall relativt langt i fra original stand. Kanskje går det an å sette den sammen til en fungerende bruksbil, men jeg tror ikke det blir noen billig affære.

 

Her er noen ting jeg så utifra bildene:

Rattet og setene er ikke originale.

Fronten er merkelig bygd.

Alt av lister er borte.

Støtfangere er borte.

Så står det vel noen brune crome spoke felger på den.

Girstanga er vel tatt fra en 140.

Speil er borte.

Motoren er mildt sagt tukla med.

Andestjerten på bakluka er vel ganske så rånete :)

Bremsene har sikkert satt seg siden den har stått der over tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... Det kommer an på hvor du vil med bilen, men den er ihvertfall relativt langt i fra original stand. Kanskje går det an å sette den sammen til en fungerende bruksbil, men jeg tror ikke det blir noen billig affære.

 

Om det evt blir kjøp, er planen å få den mest mulig orginalt utvendig.. Fronten som står der nå, blir bytta ut med orginal og alt slikt..

 

Lister er det ikke så nøye med egentlig. Synes den kledde å være uten lister.

 

Her er noen ting jeg så utifra bildene:

Rattet og setene er ikke originale.

Fronten er merkelig bygd.

Alt av lister er borte.

Støtfangere er borte.

Så står det vel noen brune crome spoke felger på den.

Girstanga er vel tatt fra en 140.

Speil er borte.

Motoren er mildt sagt tukla med.

Andestjerten på bakluka er vel ganske så rånete :)

Bremsene har sikkert satt seg siden den har stått der over tid

 

Hvordan kan du se at setene ikke er orginale? :p

Støtfangerene går jo an å få tak i..Det samme med speil og slikt. Felgene er jo så som så.. Dem kledde jo bilen litt dersom de hadde vært pusset og lakket.

 

Ble ikke amazon levert med kort girstang?

Motoren så orginal ut, altså b20E.. Var jo litt jallagreier med ledningsnett og slikt, men..

Bremsene og alt slikt må jo såklart overhales..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrakpant + 500,-

 

Ser ut som en B20E som står i den, da er vel toppen kjekk å ha.

 

Får man vrakpant på så gamle biler? Hørte at man ikke får vrakpant på biler gamlere enn noen og 70 modell..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du se at setene ikke er orginale? :p

Støtfangerene går jo an å få tak i..Det samme med speil og slikt. Felgene er jo så som så.. Dem kledde jo bilen litt dersom de hadde vært pusset og lakket.

 

Ble ikke amazon levert med kort girstang?

Motoren så orginal ut, altså b20E.. Var jo litt jallagreier med ledningsnett og slikt, men..

Bremsene og alt slikt må jo såklart overhales..

 

Disse setene har aldri blitt levert på noen Amazon.

Kort girstang kom ikke før 1972 og da på 140 serien.

 

Det jeg vil frem til er at dette blir dyrt hvis du skal få noe som ser ok ut.

Det lønner seg å kjøpe en bedre bil. rundt 30000kr begynner det å bli brukbart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er girkassetunellen bytta pga kort girstang da..?

De setene ligner veldig på de jeg har til min PV.. Bare at jeg har dem i skinn..

 

Noen bil til 30k blir nok ikke aktuelt.. Denne kan jeg få VELDIG billig vil jeg tro. Å dama har skikkelig lyst på en amazon hun kan pusse opp, så slik jeg ser det, var dette et greit utgangspunkt..

 

Bilen kommer jo ikke til å bli 110% orginal og strøken etter endt arbeid, men så lenge den ser noenlunde orginal ut, og har en litt oppfriska motor, er det mer enn godt nok for både meg å dama.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel vrakpant på veteranbiler skulle jeg tro.

 

B20E kom ikke i Amazon originalt, den kom vel i 140 serien første gang.

 

Da er det vel jeg som er blitt feilinformert..

 

Ja, er klar over at b20e ikke var orginal i amazon, men.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B20E kom i 140 og p1800.

Så ut som en med D-jetronic, altså ett innsprøytningssystem som minner om dagens med MAP-sensor, selvfølgelig litt mere gammeldags.

Rota litt med en slik løs motor, fikk aldri stillt CO helt korrekt på den, reagerte ikke på CO-skruen på hjernen, stillte det på bensintrykket istedet.

Var visst ganske dårlige trykksensorer på dem, så mest sannsynlig det som er feilen.

Men fytti helvete å hissig en motor til å være B20, må være en morsom motor i en slik en, er vel 135 hk også.

 

Jeg ville prøvd meg på ett par tusen først jeg, og heller sett hvordan det gikk, den krever jo en del arbeid, bilen er verdt akkurat det du er interessert i å gi den, mått ejo vært moro med en tidsriktig styla 120

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår