Gå til innhold

Bindersmetoden, får det ikke til

Ranger emnet


bmw-boy

Anbefalte innlegg

Har prøvd bindersmetoden, men det skjer ingenting. Ingenting blinker, selv om jeg starter bilen, eller bare setter på tenninga.

Er en 2.0l 16v 96 modell.

Fremgangmåten var da sette inn binders, sette på tenning, ingenting skjer

Prøvde også starte motoren men ingenting skjedde.

Hva er det jeg gjør feil???

IMG_2219.JPG

 

http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1189022687

Fulgte denne guiden, la også merke til at det står: Please note: 2.0l will not work if engine running. Skal jeg kun ha på tenninga? jeg skal første sette inn bindersen også ta på tenninga eller gjøre det mens tenninga er på?

 

Håper på å få no hjelp hvis noen har peiling

Forresten, hva er symbolet på lyset som skal blinke? kan jo hende pæra har gått hvis jeg har gjort alt annet riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser den gule motorlampa når du slår på tenning da(uten binders)? Hvis ikke ville jeg sjekka pæra. Motorlampa skal alltid lyse med tenning på og motor av, ihvertfall i noen sekund.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg være for skråsikker da jeg ikke har testet det selv, men vet i alle fall at hvis du har hatt en feil som ikke er der lenger, blir motorlampa borte etter å ha startet motoren 5-10 uten feil. Etter hvert blir også de feilkodene slettet fra hjernen etter en vis tid. Tror egentlig ikke du får opp noen blinkemeldinger da. Men har som sagt ikke testet det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simtec 56.1 blinker 12-12-12 på repeat hvis det ikke er noe galt. Simtec 56.5 blinker ikke i det hele tatt hvis det ikke er noen lagrede koder. Vil anta at en 96-modell er 56.1, men jeg kan ta feil. Du skal ikke starte motoren, men (såvidt jeg husker) skru tenningen til andre trinn.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal funke fint slik han har gjort det. Både pin 4 og 5 er jord. Skader selvsagt ikke å prøve pin 5, men jeg har i hvert fall alltid bruk pin 4.

 

åååja, hehe :) visste ikke det jeg, foresten, har du et koblingskjema over ledningsnettet til omega B? har funnet et tysk et men det synes jeg var veldig slitsomt.... skulle hatt et engelsk et:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår