Gå til innhold

Er det mye arbeid å skifte bremseklosser?

Ranger emnet


Hans a

Anbefalte innlegg

Blir å skifte klosser framme på min passat -97 (1.8/125)

Er det bare å løsne på 2 skruer for å få ut klossene?

Og presse sylinderen litt tilbake.

Noen som har gjort dette selv eller fått pris på

verksted for jobben?

 

griselett dette, men styr laaaangt unna biltema, makan til dritt, har nesten krasjet flere ganger nå, bilen vil faen ikke stoppe, og når alle skal stoppe når man kommer inn i tuneller osv,, Tuneller har hull i begge ender faktisk,..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er værtfall ikke biltema sin feil at du ikke får stoppa. ærligtalt. delene er godkjent. de hadde aldri blitt godkjent om de er så dårlige som du sier. biltema bremseklosser fungerer like så bra som orginalt, men de slites mye fortere!

 

bytting av bremse klosser er veldig fort gjort. åpne en skrue, vipp opp glideren så den ligger opp ned på andre siden av kalipper, napp ut de gammle klossene. så åpner du panseret og ser etter bremseveske nivået. om det nå er på max så kan du godt ha av litt. så presser du inn stempelet i kalipperen, peiser inn de nye klossene. vipper ned igjen glideren og setter inn skruen. så sjekker du bremse veske nivået igjen når du er ferdig med andre siden. fyll på om det er for lite og tapp av om det er for mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er værtfall ikke biltema sin feil at du ikke får stoppa. ærligtalt. delene er godkjent. de hadde aldri blitt godkjent om de er så dårlige som du sier. biltema bremseklosser fungerer like så bra som orginalt, men de slites mye fortere!

 

b

 

Har du prøvd biltema, eller bare lest deg til dette, når eg ikke har sjans å stoppe hjula, og bilen bare sklir frem, enda eg har fullt trykk på pedal så er ikke disse like gode så originale, så eg faktisk klarte å få frem abs,livsfarligt, når man drar i rattet samtidigt som man presser pedalen inn, og bilen så vidt antydning til å stoppe så er dette dritt dårlige greier, ved små kjøring så er de ok, men når man har litt fart og skal stoppe så vil de ikke,, har kompiser med samme erfaring, og de kjøpte originale, og kan ikke sammenlignes litt engang, eg trodde rett å slett ikke det var mulig å få så stor forskjell på slikt,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du får frem ABS så har du jo låst hjula...har brukt BT's klosser og skiver på 3 biler ..kjører ca 50000 i året og ikke noe problem ...å husk ..i norge er maks fart faktisk 100 km ..... men om noen vil bruke mye mer på bildeler er det jo deres problem

 

Joa men klarte å låse hjula før, nå er det klin umulig, har selv brukt dette på biler før, men aldri vert noe bra, kjøpte pga prisen denne gangen, og at de ikke hadde inne på det lokale verkstedet, max fart er 100km ja, men hjelper lite når man kjører i 70 og idioten forran finner ut han skal stoppe rett inni en tunell,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avstand gutten avstand.....

neida ...men for å være ærlig har ikke hatt noe problemer med dette ..selv på bil som er tungt lastet.

 

nå er eg snart 35år, og har sluttet å file bremser og ligge inni ræva til dem forran, men når idiotene først skal stoppe, så setter eg veldig lite pris på at bremsene fader for meg,, ganske ekkelt å oppleve igrunn, spesielt når man har en liten baby på ett år i baksetet, er jo pga henne eg kjøpte denne bilen, så skulle vera så bra, men begynner å tvile sterkt på de er så bra..

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår