Gå til innhold

kaklelyder *hjelp*

Ranger emnet


Marianne89

Anbefalte innlegg

Min Passat har gått som en drøm hele tiden, ikke vært noenting med den.. Men nå...

Om jeg svinger til venstre med fullt rattutslag og gasser samtidig så hører jeg en kaklelyd. Om jeg svinger og ikke gasser så kakler det ikke.

 

Det er ikke slik når jeg svinger til høyre.

 

Hva kan dette være?

 

Det er en VW Passat 1,8 Sedan. Førstegangsregistrert i 97, men går som 98 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåen drivknute. Er det lignende en "kneppelyd"? Har det samme på min onkels 03' modlel passat, belgen revna for ett år sia ca. men vi gadd ikke gjøre stort med det, og det er jo strengt talt ikke noe problem, bortsett fra ved max rattutslag :)

 

Nja, på en måte som en kneppelyd. Det sier klakk klakk klakk. Ikke så veldig høyt, men jeg hører det.

Så det er ikke noe farlig? Så det er ikke sånn at hjulet kan falle av? Hehe! Og jeg hører jo aldri noe lyd ved vanlig kjøring. Så hadde jeg kjørt på normale veier hadde je aldri lagt merke til det.

Men skulle ut fra en litt krapp gårdsplass idag, hvor jeg måtte svinge fullt, og da sa det klakk klakk klakk.

testet på en parkeringsplass etterpå. Og ga gass på høyre og venstre. Og det var kun til venstre den lyden kom.

men det som var så rart var at den ikke kom om jeg ikke gasset, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passaten jeg bruker(til onkel, altså) får kneppelyder når jeg drar på ut av gårdsplassen(hard høyresving i oppoverbakke :D )

 

Men den kommer altså ikke ved gasspådrag? Kan hende den bare er "litt" slitt :) Men symptomene vil jeg si er drivknute... Kanskje noen eksperter kommer her og retter meg ;)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passaten jeg bruker(til onkel, altså) får kneppelyder når jeg drar på ut av gårdsplassen(hard høyresving i oppoverbakke :D )

 

Men den kommer altså ikke ved gasspådrag? Kan hende den bare er "litt" slitt :) Men symptomene vil jeg si er drivknute... Kanskje noen eksperter kommer her og retter meg ;)

 

Jo, det er ved gasspådrag at lyden kommer. Var iallefall slik når jeg testet det ista, hehe.. Om jeg slapp gassen forsvant lyden.

Og det var kun ved fullt rattutslag til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen mekaniker, og jeg byttet det selv på 45 minutter på min egen passat. Det er en enkel jobb, så det burde ikke koste så mye. Mener det koster ca 900 kr for drivleddet hos mekonomen, Møller var endel dyrere.Ring rundt på et par verksteder i området så finner du nok ut av en pris, men ikke bare hør med Møller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg hadde AKKURAT det samme problemet for 1uke siden!

 

Det var stabstaget på venstresiden som hadde bøyd seg, og lagt seg over drivakselen. Da kom det en kaklelyd! Samme symptomer på ditt problem. Ingen som skjønner åssen det har skjedd, men det skjedde ^^

 

Sjekk dette ;)

 

 

Bilen han kjører er en Daewoo Nexia 97mod, men kan jo skje samme med din.

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for tips:) Skal få sjekket opp dette. Foreløpig har jeg ikke hatt hverken råd eller tid. Også skal jeg aldri mer kjøre på ødelagte gårdsveier. Det slo oppunder, og det løsnet en plastikkbit med en ledning på :S Så ledninger har jeg puttet innunder frontfangeren så den ikke subber i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår