Gå til innhold

Raih<3

Bruker
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Raih<3

  • Bursdag 06/23/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Raih<3's Achievements

  1. Hei. Hadde en rød sierra stående på helsfyr i fyrstikk alleen fra i går (12/10-10) til i dag, som det selvfølgelig måtte komme noen fattige idioter å bryte seg inn i. De tok ikke mye, men det er prinsippet. De tok en Garmin Nuvi 3790 med laderen og knuste vinduet. Hvis noen har sett eller hørt noe, eller får et suspekt tilbud om billig gps, så vennligst si i fra. Det blir siste gangen de møkkaungene bryter seg inn i en bil. Det er så jævlig provoserende at folk ikke har bedre å gjøre. Jeg vet det er en longshot å etterlyse det her, men jeg vil veldig gjerne ha tak i de som gjorde det. Send gjerne en PM om du har noe informasjon av interesse.
  2. Bytt vannpumpe, termostat, kjølevifte og evt radiator. Da er du sikret. Vannpumpene er en akkilishel, da de orginalt er lagd av plast. Hverfall frem til faceliften. Orginale radiatorer pleier å sprekke nederst ved ekspansjonstanken når den går varm og koker. Luft godt, tar lang tid å få ut all luften. Viskosekoblingen på vifta kan du kontrollere ved å holde den igjen med motoren i gang, og se om det er noe motstand i den. Går den lett må den byttes. Har hatt en E39 som kokte selv, og var nummeret før toppen gikk, så vil anbefale å bytte alt for å være på den sikre siden.
  3. Hei. Har en limegrønn Seat Ibiza Cupra 1997 modell til salgs, gått 167 000. Bilen er i daglig bruk, og er eu-godkjent i litt over ett år til. Er delskinn sportsstoler, elvinduer, airbag, orginal senk, mm. Har byttet endeledd, clutch, fjærbeinslager, bremser og hjullager rundt om. Er slissede skiver på. Følger også med to 12" i kasse med forsterker og en grei spiller. Bilen er tectylert under, så er ikke noe rust under bilen Er litt smått som må gjøres. Mistenker en liten slakk i indre styreledd, coupevifta må byttes, og det er bittelitt overflate rust i hjulbuer bak og litt på bakluke. Ikke noe gravrust. Abs og håndbrekkslampa lyser, så abs funker ikke. For en som har lyst på en billig bruksbil med mye potensiale bare den får litt omsorg (noe jeg desverre ikke har tid eller mulighet til), så er det en gylden mulighet. Hadde tenkt meg 25 000,- for den, men er åpen for bud. Bare å spørre om det er noen spørsmål. Mvh Thomas Raih
  4. Hei. Jeg har for tiden en 2.0 16v Cupra som jeg har prøvd å få solgt, men markedet er visst rimelig dødt for tiden. Så jeg går med noen små planer om å gjøre den til et prosjekt, og plukke den fra hverandre og bygge en litt morsom bil. I den forbindelse lurer jeg på litt. Disse bilene finnes jo med en 1.8t motor. Går denne rett over på orginale motorfester? Hvis ja, hvordan er det med ledningsnettet, noen som har gjort det før som evt har et kretsskjema å vise til? Noen som har en formening om hva en sånn motor går for, helst komplett med kasse. Kan jeg bruke tannstang fra golf 3 eller polo? Er det noen i norge som forhandler understellsdeler til denne bilen eller kan jeg bruke fra golf 3 GTi? Samme med cupevifte, da den er gåen. Hvis noen har svar på ett eller flere spørsmål hadde jeg satt veldig pris på det. Mvh Thomas
  5. Dette burde du strengt talt kunne.
  6. Sett multimeteret ditt på pluss og minus på batteri, først når motor er av (hvilespenning) og så når motor er på (ladespenning). Tenker du på å måle lyskretsen din? Spenningfallsmålig er pluss til pluss og minus til minus. Så må du se på maksimalt/foreskrevent spenningsfall. Mener det er 0,2v eller 0,4v på lyskrets.
  7. 1: Dårlig lading, spenningfallsmåling på ladekrets, utlading/innvendig utlading i batteri? 2: Bremsebelegg, bremsevæske, kretsfeil? 3: Rustne glidebolter, dårlig funksjon/defekt kalipper, lite lufttrykk, kast i skive, bremsebelegg? 4: Spenningsfall, innslagsrelê, defekt starter? 5: Reim eller kjede? Ulyd fra lager i kamdrev, veivhjul, kjedestrammer, skinner? 6: Ventiltetninger, toppakning, ventilsete? 7: Spenningsfall, reflektor, pære? 8: Bankelyd og slitasje må ikke nødvendigvis ha noen sammenheng. Gal spissing, gal caster. Sjekk alle kuler og ledd, samt foringer. Girkassefester, motorfester? 9: Drivledd, hjullager, dekk som subber. Flere potensielle. Det er flere faktorer som kan påvirke både det ene og det andre, det er bare en liten indikasjon på hva de kan være ute etter.
  8. Har en 97 modell Ibiza Cupra til salgs for en billig penge. Send en pm ved interesse.
  9. Ring til ditt lokale Vegvesen hver dag, så får du nok oppkjøring fort. Er avbestillinger hele tiden.
  10. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20543838 Denne ble nettopp stjålet på trosterud, DJ98277. Tidsrom mellom 21.00 og 22.00, torsdag 21/1. Alle opplysninger mottas med takk, ny eier har kun hatt bilen et par dager. Hold øynene åpne og si i fra hvis dere ser noe! Ta kontakt med Thomas på 90044415 eller Jesper (eier) på 93473497
  11. Ytre drivledd. Vanlig feil på passat, dårlig mansjetter. Fort gjort å bytte.
  12. Hadde han vært seriøs så hadde han funnet ut dette for det. Sett den inn og si at du vil han skal ta en trykkstigningstest og vakuumere anlegget. Om den ikke er tett så gå over med nitrogengass og gass-søker. Kompressoren ser du enkelt om er defekt med apparatet. Koble det på (må selvfølgelig være nok gass), og sett på AC, da skal du se at trykket forandrer seg. Blir mer trykk på høyttrykksiden og mindre på lavtrykk. Skal ligge rundt 10-12 bar tilsammen. Om det ikke skjer noe så utligner ikke kompressoren. Kan også være treg ekspansjonsventil, men den vil fremdeles utligne litt. Veldig viktig som han over sier å ha på uv-sporstoff, det letter letingen etter lekasje mye.
  13. - Bilen starter ikke så lett som tidligere, og bensinforbruket har øket: Vanntempføler, plugger? - Hovedlysene er svake: Starter med visuell kontroll av reflektor, spenningsfallsmåling, deretter kontaktflater. - Bilen har en tendens til å ¨stikke¨ (trekker til begge sider) under kjøring og har unormal dekkslitasje: Er ikke bare spissing vi har i forstilling. Ta en fullstendig firehjulsmåling. Er flere vinkler som påvirker retningsstabilitet og selvoppretting. Dette basert på at alt i forstilling og dekk er i orden. - Bilen trekker litt til høyre ved hard nedbremsing: Rustne glidebolter på kalipper, tregt stempel, dekktrykk? - Generelt syns bremsene å være svake: Kontroll av bremsekraftforsterker med vakum, masterpumpe, osv. - Ved kjøring med campingvogn i motbakke stemmer ikka hastighet og turtall, virker som motoren ruser seg opp: Veldig dårlig formulert problemstilling, men det er defekt clutch/svinghjul. - Virker som det er dårlig med strøm når motoren skal startes: Måle belastningsspenning/strøm på batteri, spenningsfall over starter, kontroll av kabler. Dette er bare noen få, men vesentlige punkter. Fikk fagbrev for litt siden, er en lærerik vei å gå :)
  14. Kan virke som kjedestrammeren, men du skal høre at det kommer fra bakkant av motoren.
  15. Hei. Har nettopp kjøpt meg ny basser og har en 4-kanals audio forsterker. Koblet opp to høyttalere og basseren på forsterkeren, men basseren spiller ikke hvis ikke balansen er stilt til høyre eller venstre. Om jeg setter balansen til en av sidene så spiller basseren så både den og forsterkeren virker. Har prøvd alle justeringer, men tror det ligger en feilkobling en plass. Skjønner bare ikke hvor. Det skal også sies at jeg har brukt en interface/høy-lavnivå konverter. Bilen er en E39. Noen tips?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår