Gå til innhold

2005 Mustang

Ranger emnet


Hans

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rat Fink

 

Det har alldri vært hemi i shelbyene....til opplysning.

 

Å joda det har det! Selvfølgelig ikke 426 Hemi`n til Chrysler som alle tenker på, men både 427, 428 og selvfølgelig Boss 429ciden til FORD......til opplysning ;)

5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen hemi nei. -67 og -68 modellene (GT500 og GT500KR) kunne fåes med 428cid Police interceptor motor og 428 CJ (noen ble også levert med 390 pga mangel på 428).

 

1965: 289cid 306hk (GT350)

1966: 289cid 306hk (GT350)

1967: 289cid 306hk (GT350)

428cid 355hk (GT500)

1968: 302cid 250hk (GT350)

428cid CJ 335hk (GT500KR) - erstattet 360hk midtårs.

428cid 360hk (GT500)

1969: 351cid 290hk (GT350 - Windsor motor)

 

429 Boss semi-hemi var svaret på 426 hemi til Chrysler. 427cid hemi motoren var ikke standard nok for Nascar, så den ble byttet ut (med 429 boss).

2007 Ford Mustang Shelby GT

1977 Ford Mustang II Mach 1 5.0

2005 Chevrolet Colorado 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Catch22

Må nok bite "litt" i gresset siden det i 67 ble levert kun tre GT500èr med 427 side-oljern fra fabrikken. Kan nok neppe sies å være representativt. Var litt trøtt igår

 

Tre? Mener å ha lest flere steder at det var 47. Av en eller annen grunn ble de visst også levert med automat......:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hist

 

Nei, mente at han hadde en shelby med en hemi I SEG :P

 

det går ann vettu :p

 

Alt er jo mulig...det umulige tar bare litt lengre tid...

For å oppklare et par ting: Bare 429 Boss motoren til Ford som kan kalles Hemi.

Denne var så "brei skuldra" at de ikke fikk plass i en std. Mustang..de 69 og 70 modellene som hadde denne motoren ble derfor bygget om av firma som het noe sånt som Car Craft...e.l.

Fikk flytta støtdemper tårna lengre ut. Dette medførte også en økning i sporvidden også...hvis jeg ikke husker helt feil...

Derfor er det ikke så veldig sannsynelig at noen bygger om en shelby for å få plass til en 429 Boss...men en vet jo aldrig..:D

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kar Kraft heter dem. Alle Boss 429'er var Mach 1'er klargjort for 428 SCJ motoren (med hadde "symaskinmotorer") som ble kjørt fra Fords rullebånd til Brighton, Michigan, hvor Kar Kraft holdt til.

 

Uansett, en Shelby er mer verd i orginal stand, enn om den er ombyggd. Selv med en Boss 429 "Blue Cresent " motor.

- 1969 Ford Mustang Fastback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Kar Kraft et eget firma? Trodde det var en underavdeling av Ford. HAdde en Ford Granada for mange år siden, ble i instruksjonsboken annbefalt å bruke diverse kar kraft deler.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår