D-1 Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 hei. jeg har kjøpt meg corrado, Den gikk bra helt til i dag, da begynte den å fjuske når jeg har jevn gass, men ved pådrag drar den godt. Går veldig ujevnt på tomgang, stopper også. Det lukter bensin fra oljelokket! Hva kan være galt???? Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juni 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 hvordan ser tennpluggene ut? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Det skal være nye tennplugger og pluggledninger.. Det ryker mye også av den når den fjusker, innimellom går den normalt, men når jeg slipper gassen så rykker den... Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Det skal være nye tennplugger og pluggledninger..Det ryker mye også av den når den fjusker, innimellom går den normalt, men når jeg slipper gassen så rykker den... Plugg ut BTS (Blå Temp Sensor) å se om motorgangen forandrer seg, gjør den ikke det så må denne byttes. Ohm Co-pot som sitter på trykkrøret mellom IC og innsuget. Denne skal måles på venstre og høyre pin(de to ytterste), justeres til ca 500 ohm. Sjekk vakuumslagen fra innsug til hjernen, denne skal være nøyaktig 1 meter. Sjekk spenning på batteri, og jordingspunktene på girkassa og toppen. Der har du noe å starte med hvertfall. Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 Takker for svar, det er lagt nye jordinger men skal kontrollere dem. den øker turtallet når jeg pkugger ut den blåe temp føleren, co pot er justert. det er nytt batteri men skal måle spenning.. Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 er det noe forskjell om jeg bruker 98 istedet for 95 oktan?? Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 er det noe forskjell om jeg bruker 98 istedet for 95 oktan?? Jepp, anbefaler 98 når du kjører med mindre ladehjul (og forhåpentligvis chip som er laget for mindre ladehjul). Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 kan dette være grunnen?? Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern Skrevet Juni 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2009 kan dette være grunnen?? Om du har åpent luftfilter som får mye varmluft og kjører på 95 oktan er ikke dette en god kombinasjon, men om dt kan få bilen til og fuske vet jeg ikke. Det er uansett ikke vanskelig og sjekke. Kjør bilen tom for fuel og kjør på 98 og se. Siter VW Corrado G60 - Langtids prosjekt Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet I´m BANKRUPT - A G60 owner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 Jeg har liten tro på at det er feilen, kjørte selv på 95 lenge uten å merke noe som helst, da med 70mm ladehjul. Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Juni 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2009 95 er generelt veldig bra bensin, da oktantallet er veldig høyt. Verre i andre land, der man faktisk får 89. De fleste som trimmer biler sier at man skal kjøre 98 grunnet best effekt og liten sjanse for tenningsbank. Men du kan jo hive i noen flasker oktanforhøyere, og se om det blir bedre. Men først og fremst skulle du ha begynt med å sjekke tenning. Rett plugger og ledninger og fordeler er en fordel. Blå temp sensor - Motstand i denne ved VARM motor rundt 200ohm CO-pot.meter sensor - 500ohm mellom pin 1-3 Fungerende lambda Hvis du VIRKELIG har et problem, så kan jeg lete fram litt dokumenter. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.