Gå til innhold

slark i bakaksel 72 el camino

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

fikk tak i en 72 3 trinns manuell el camino. løftet opp bilen for og sjekke over alle hjullagerene, da oppdaget jeg at jeg kan dra hele akselen med felg og trommel 3-4mm inn og ut av diffen bak. merker ikke noe til dette ved kjøring, men hvis jeg tar tak i bilen og gynger den skikkelig fra side til side hører jeg det klunker godt.

 

noen som har noen forslag til hva jeg bør sjekke?

Wild American Horses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tak i en 72 3 trinns manuell el camino. løftet opp bilen for og sjekke over alle hjullagerene, da oppdaget jeg at jeg kan dra hele akselen med felg og trommel 3-4mm inn og ut av diffen bak. merker ikke noe til dette ved kjøring, men hvis jeg tar tak i bilen og gynger den skikkelig fra side til side hører jeg det klunker godt.

 

noen som har noen forslag til hva jeg bør sjekke?

 

Du har som alle andre chevy-eiere en c-clips aksel og de er laget sånn, så ikke noe å bry seg om. Vil du unngå dette så må du montere c-clips eleminatorer som fåes kjøpt mange plasser.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 3-4 mm hørtes mye ut,men som Aeomholte'n sier så skal det være slark. Det som ikke er så bra på disse akslene er at lageret ruller direkte på stikkakselen. Du kan godt ta opp å sjekke den til vinteren igjen. Er lagerleiet utslitt så finnes det nye "relocation lager å få kjøpt som forflytter lagerleiet litt på akslingen

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 3-4 mm hørtes mye ut,men som Aeomholte'n sier så skal det være slark. Det som ikke er så bra på disse akslene er at lageret ruller direkte på stikkakselen. Du kan godt ta opp å sjekke den til vinteren igjen. Er lagerleiet utslitt så finnes det nye "relocation lager å få kjøpt som forflytter lagerleiet litt på akslingen

 

Problemet med offset-lager er at de flyttes lenger inn på stikkakselen med økt belastning på lager og stikkaksel. C-clips eleminator er en bedre løsning i mine øyne selv om jeg ikke selv har kommet så langt.

 

Med mindre han har målt så tviler jeg på at det er så mye som 4mm slakk. Det føles jo ut som en hel cm hvis man ikke kikker nøye etter :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

3-4 mm er litt mye, jeg hadde vel kanskje 1-2 mm før. Nå har jeg satt i oversized c-clips som er bittelitt større enn de gamle samt satt på offset lager som nevnt over. Det fine med de offset lagerne jeg bruker er at lagerbanen flyttes utover på stikkakselen så det blir mindre belastning. I tillegg er det heavy duty som skal tåle mer enn de originale (de ser virkelig sånn ut også :)

 

Jeg har så godt som null slark i akslene nå, men c-clip eliminators er allikevel det beste valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår