te-noer Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Hei! Er det noen som har peiling på hvorfor tomgngen er altfor høy når bilen blir startet? Det skjer både når motoren er kald og varm. Må trå til gasspedalen litt for å få riktig turtall igjen. Håper noen vet noe om dette?:confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Hei!Er det noen som har peiling på hvorfor tomgngen er altfor høy når bilen blir startet? Det skjer både når motoren er kald og varm. Må trå til gasspedalen litt for å få riktig turtall igjen. Håper noen vet noe om dette?:confused: dette er sikkert kaldstarts enheten som trer i kraft.. skjer dette når motor er skikkelig varm også? i så fall ville jeg ha sjekket om det var en gasswire som er for stram eller en retur fjær som har hoppet av.. NIGHTCD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-noer Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 dette er sikkert kaldstarts enheten som trer i kraft.. skjer dette når motor er skikkelig varm også? i så fall ville jeg ha sjekket om det var en gasswire som er for stram eller en retur fjær som har hoppet av.. NIGHTCD Ja, det skjer om motoren er skikkelig varm og. gasswire og fjær ser også ut til å være iorden. vakuum systemet er sjekket og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 kan være en vakumslange som er sprukket eller løs.. har du sjekket luftfilteret ditt? (sjekk om det er svart, da kan det være at det er tett) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-noer Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 kan være en vakumslange som er sprukket eller løs..har du sjekket luftfilteret ditt? (sjekk om det er svart, da kan det være at det er tett) Har sjekket det du nevner der og,vakuumsystemet skal være iorden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Juni 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2009 Har sjekket det du nevner der og,vakuumsystemet skal være iorden. har du sjekket med startgass? (ypperlig til å feilsøke etter vakum lekkasjer) kan være at tomgangmotoren er begynt å henge litt... kan kanskje rengjøre denne . :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-noer Skrevet Juni 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2009 har du sjekket med startgass? (ypperlig til å feilsøke etter vakum lekkasjer) kan være at tomgangmotoren er begynt å henge litt... kan kanskje rengjøre denne . :-) Ja, men på den typen gasspjeldhus jeg har nå er det ikke mulig og åpne tomgangstiller, da denne er integrert i speldhuset. Startgass er også prøvd i søken etter lekkasjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Juni 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Det skal gå an å rense tomgang stilleren, men har du noen eksos lekkasje? og har du byttet ut det originale luftfilteret med f.eks sportfiler e.l? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-noer Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2009 Det skal gå an å rense tomgang stilleren, men har du noen eksos lekkasje?og har du byttet ut det originale luftfilteret med f.eks sportfiler e.l? nei, ingen eksoslekkasje og orginalt luftfilter. men tomgangstilleren er ikke til å demontere, den er fast i spjeldhuset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Juni 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 kom på en ting.. har du sjekket kontakten fremme med luftfilter boksen? der skal det stå en enhet som regulerer luft tilførselen til bilen. der er det også en ledning tilkoblet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-noer Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2009 kom på en ting.. har du sjekket kontakten fremme med luftfilter boksen? der skal det stå en enhet som regulerer luft tilførselen til bilen.der er det også en ledning tilkoblet.. ja, den lurer jeg litt på om kan være helt i form, for når tomgangen er høy så pleier jeg å dra av den ene vakumslangen og venter litt med å sette den på igjen da er tomgangen normal igjen. Iallefall for en periode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Låner denne tråden litt jeg.. Merka at vectraen var noe ustabil på tomgang, pendler mellom 750 og 1000 rmp, kan det han noe med at jeg ikke har bakerste lydpotte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Juni 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2009 Låner denne tråden litt jeg..Merka at vectraen var noe ustabil på tomgang, pendler mellom 750 og 1000 rmp, kan det han noe med at jeg ikke har bakerste lydpotte? vil tro det har litt med det å gjøre.. da den ikke har rett mottrykk i eksosanlegget.. det kan også være en vakum ledning eller tomgangsregulator.. (ville ha sjekket litt etter vakumlekkasjer først) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer8583 Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Samme skjer med min '98 vectra stv og, men jeg har bytta til 2,5" rør fra bakakselen og ettermontert sportspotte med 3,5" utblås på Siter 86 Ford Orion[X] - 87 Toyota Camry[X] - 88 VW Golf 2[X] - 89 VW Polo[X] - 91 Volvo 240[X] - 94 Renault R19[X] - 95 Opel Tigra[X] - 98 Opel Vectra stv [X] Kontaktperson for Club-Vaux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NIGHTCD Skrevet Juni 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2009 Samme skjer med min '98 vectra stv og, men jeg har bytta til 2,5" rør fra bakakselen og ettermontert sportspotte med 3,5" utblås på da vil ikke bilen din ha det optimale eksos trykket!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg