Gå til innhold

Hva syntes dere

Ranger emnet


peya88

Anbefalte innlegg

Nei alle er vel greie helt til når det gjelder?

 

Der skillet mellom "venner" og Venner går.

 

:word_ms

 

Var etter han datt, så fikk sykklen gass oppheng, den stoppet etter litt, så skulle jeg starte den og etter 3 forsøk, låste stemplet seg, er en 07 modell honda cr, siste året før dem ble firetakt, så ja jeg vil helst ha den fort ferdig så jeg kan få kjørt, og nei kjørte ikke på bane.

 

Syns det høres litt rart ut at stempel låser seg fordi man tryner jeg men..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ettersom han trynte sykkelen, kan du betale reperasjonen i utgangspunktet, så sender du betalingskrav i posten til ham. Etter to uker sender du purring, så 2. gangs purring etter nye to uker. Har han fortsatt ikke betalt kan du ta det til forliksretten, om jeg ikke husker feil! Da begynner det å balle såpass på seg, at han sannsynligvis betaler! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg egentlig selv at han skal betale. Om jeg låner bilen til en kompis, legger en brei firhjuls nedi sentrumen, og vraker bilen, er det jo jeg som må betale, om han ikke får på forsikring. Tving pengene av han og finn deg nye venner.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men lurer på om jeg kan sende regninga fra verksted direkte til han?

 

Dette må du evt høre med dem om, de vil jo sende til den som står foran kassa.

 

Synes i denne saken at det er "kompisen din" som skal ordne opp og betale. Det var han som forårsaken havariet og dermed skal han erstatte dette. En kompis av meg lånte båten min og kjørte på et skjær, han betalte alle utlegg uten sure miner. Dette er slikt som kan skje og om man låner noe må man være klar over at man må kunne punge ut.

 

Du bør møte opp på døra hjemme hos han og ta en prat med fyren!

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja blir vel nødt til det, har ikke pratet med han siden, og han sier at han ikke kommer til å betale og heller vente til inkasso og sitter inne :S wtf!

 

Blir bare for dumt fra han sin side. Er jo mye bedre å få betalingsanmerkninger slik at man ikke får lån, ikke mobiltlfabonnement osv. Dra hjem til fyren, ta en prat og be om å få orden på det der og da. Å dra rettsvesenet inn i dette blir for dumt og i tillegg må han betale saksomkostninger som blir på mer enn summen du krever.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med han som nevner at det er skillet mellom venner og "venner".

 

MEN, hvis DU (mener da alle her) lånte sykkelen til en kompis (ikke bestekompisen din), og moste den, VILLE DU BETALT 10.000,- for å fikse den?

 

Bare et retorisk spørsmål i sammenhengen. For personlig hadde jeg gladelig gått med på en 50/50-løsning, men å betale alt, hadde vært uaktuelt.

 

Rett og slett fordi sykkelen ikke er ny, og fordi han vet det er en risiko ved å låne bort ting - samt at skjæringa kunne like gjerne skjedd da HAN kjørte, og han kunne for alt jeg vet blitt forbanna og "skyldt på meg" da og.

 

Lett å si hva man ville gjort, før man står der selv, men man kan jo ikke bare gå med på alt og betale ukritisk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår