volvo240_2 Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Har blitt lagt asfalt her hjemme for noen uker siden nå... Så var jeg litt uheldig å ikke tenkte og tok en motor vask i gårn her... Er jo selvfølgeli noen olje flekker igjen her som de gjerne vill ha vekk hvordan får jeg det bort? Siter - Volvo 240 GLE (turbo prosjekt) (-) Fremtidig: volvo 245 som er harry! kleppt og kun dansband &cøntry musikk inni! lakerær å oppretter i bamblebygda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Zalo og høyttrykkspyler? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Hjemme, hvor vi har stein i gårdenhar har jeg et par ganger sølt olje. For å fjerne det har jeg gnidd på malingsfjerner, og spylt etterpå med vann, og det har funket greit. Tror også det kan funke med sånn betpasta, som du bruker til å rense syrefast stål. Dette er rimelig sterke saker :) Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Flis er også en grei måte, man bare lar det trekke inn og koster det vekk ;) Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 x2 på flis metoden. Brukte den metoden i garasjen for litt siden da det rant ut litt olje fra en gammel Citroen 2cv motor. Har epoxy på gulvet så er egentlig bare å spyle vekk, men i og med at det var så mye dritt i garasjen (driver å rydder i boden, få litt årnings) så valgte jeg å bruke flis. Fungerte utmerket. Siter Kjør hardt, kjør stil, kjør olabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 har samma problemet, en svær oljeflekk på asfalten. men det er vel for sent å bruke flis nå som jeg allerede har tørka vekk all olja? olja er jo borte, men den store flekken er der jo fremdeles:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenNilsen1989 Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 har samma problemet, en svær oljeflekk på asfalten. men det er vel for sent å bruke flis nå som jeg allerede har tørka vekk all olja?olja er jo borte, men den store flekken er der jo fremdeles:( Et sterkt rensemiddel hjelper vel.. Jeg pleier bare å spyle det med vann, lar det ligge også er det borte etter ei stund.. Men om dem krever at det fjernes blir det litt annerledes :p Siter Xbox GT: MortenNilsen89 VW Passat GL 2.0i 1990 STV BMW 518i E34 1.8 1995 Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 er jo mor og far som krever:) jeg har spylt ganske mye, og i forhold til hvor lenge jeg har spylt med høytrykken, så ser jeg hvor lite effektivt det er:) jævla bunnplugg som datt nedi det oljeoppsamlingsfatet mitt og tetta hullet så alt rant ut:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hisap Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Om ikke noe av det over funker så kan du jo ta å helle olje uttover hele plassen da, blir iallefall samme farge og asfalten vil se flunka ny ut! :p Siter '09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+ '09 Can-Am Outlander MAX 800 XT '09 Yamaha YFM350R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urgeeee Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Om ikke noe av det over funker så kan du jo ta å helle olje uttover hele plassen da, blir iallefall samme farge og asfalten vil se flunka ny ut! :p Den er vel litt risky? :P Siter kverulanter, snakk til noen andre.. takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desibel Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 du kan jo prøve å brenne den bort med en liten blåselampe. Siter volvo v40 T4 2000 x opel astra 1,6 8v 1992, x toyota carina II 1,8 GLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Stoff som løser opp oljen løser nok også opp selve bindemidlet i asfalten, bitumen, som også er en type hydrokarboner. Omtrent 5-10% av den råoljen som pumpes opp av Nordsjøen blir til bitumen. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg