Gå til innhold

Toyota Mark II eller Chaser til drifting?

Ranger emnet


Dammed

Anbefalte innlegg

ja selvsagt, har sett på en del instruction videoer. Men det er slitsomt å måtte clutche hele veien når man holder en drift slik de gjør med lav hk biler på D1. Det jeg tenkte på er om det holder med 280hk hvis man skal kunne power drifte gjennom en sving i lav-middels fart?

 

Med power drifting så tenker jeg på at man bruker clutchen til å begynne å drifte, men så varierer man kun på gassen gjennom driften.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei. bilen veier 1500kg uribba, så får nok en del kg vekk hvis man ribber den. Sikkert mange kg med lydisolasjon, mark II er tross alt en luksus-sports bil i japan.

 

Nei JZX100 blir det garantert, elsker formen på dem, toyota, sjeldne på bane i Norge, lett å trimme, god motor og billige. :)

 

JZX100 serien er chaser, cresta og mark II. Litt info om noen er intr: http://www.driftingstreet.com/toyota-drift-cars.html

 

Står en del om forskjellige drifte biler på den siden. Positive og negative sider ved hver enkel bil.

 

Takk for linken. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veilside har jo en JZX100 Chaser. Regner med han har testet den ut litt. Ellers har jeg sett Hafsengen i en tidl. sort Soarer. Vet ikke om den var trimma, men så ut som den var tatt rett i fra butikken dønn orginal. Funkerte bra på Våler ihvertfall.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chaser1.jpg

Veilsides Chaser...

 

Tøffe drift biler dette da :)

 

Burde være mulig å dumpe ut mange kg. av lux da :)

El. setene i en Soarer, veier vist opp mot 35 kg pr. stk da...

 

Jeg har også hørt at den Sorte Soareren ble kjørt "original"... Sikkert åpen luftfilterbox + noe småtteri.. ca..300 hk da.

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

noe av det mest fornuftige jeg har hørt de siste årene! de bilene er jo dritråe!;) får håpe du får tak i en chaser og gjør drifting litt mer interessant igjen, er så møkk lei 200sx på banene, hehe

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at du også kan få litt mer krutt, i tillegg til å lette bilen, ved å stille litt høyere turbotrykk(struper slangen med en boost controller til 198kr), filter, større intercooler, dette hjelper litt på både krefter og gass-respons

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår