Gå til innhold

trykk i kjølesysteme?

Ranger emnet


octane95

Anbefalte innlegg

Hei. Har skiftet pakning på innsuget på min Nissan primera p10. Når jeg skulle starte bilen så gikk den normalt. Men når jeg ga gasspådrag daua bilen av. etter en liten stund begynte trykke i kjøleveske beholderen å koke. Måleren i dashbordet var veldig tregt, til det plutselig bare fløy opp til normal tempratur. Når jeg åpna spjeldet litt fikk jeg også røyk som kom sivende opp. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta innsugspakning, går vel vannkanal i innsuget da kanskje.

Brukt riktig pakning, ikke en som mangler ett hull, eller har ett for mye.

Toppa opp vannet, ikke glemt/ødelagt noen kontakter.

Kan vel være nok å brukt pakning til innsprut på forgasser f. eks.

 

Du har toppet opp vannet og lufta skikkelig.

 

Er det ikke tett vil det også koke tidligere.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk lufta. ble litt bedre, koka ikke så mye. Er litt trykk men ikke sånn som det var når jeg først starta bilen. Men har enda slik at bilen dauer av når jeg gir mye gasspådrag. Men ellers går bilen veldig fint på tomgang. oppfører seg ikke som før pakninga ble skifta at den daua av og måtte bli holdt i gang med gassen for å ikke kveles. Nå er det nesten som om at den får for mye bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at det ikke sirkulerer kjølervæske fra påfyllingstanken, Radiatoren er nesten kald etter jeg har kjørt flere mil. tenkte jo på sirkuleringspumpe, men rart at den plutselig skulle gå så brått? Ikke merka noe før jeg skifta pakning på innsuget.fant ut at det ikke sirkulerer kjølervæske fra påfyllingstanken, Radiatoren er nesten kald etter jeg har kjørt flere mil. tenkte jo på sirkuleringspumpe, men rart at den plutselig skulle gå så brått? Ikke merka noe før etter jeg skifta pakning på innsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår