Gå til innhold

Kjølesystem

Ranger emnet


Lilleputt

Anbefalte innlegg

Hei, ser på en 2010 2.0 TDi CR, men er noen ting som gjør meg litt skeptisk

 

  1. Turbo plystrer når man gir gass ved lavt turtall. Forhandler mente dette er normalt
  2. Kjøleveska var 2-3cm under «Min» ved tomgang. Forhandler mente dette også var normalt, men vet 2.0 har en tendens til å ha problemer med kjølesystemet 
  3. Når vi kjørte litt var motoren ca 95 grader. Når vi stoppet bråkte viftene veldig mye. Noen mente dette var regen av DPF

 

Håper noen kan gi meg litt mer konkret svar på disse spørsmålene. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/11/2023 den 6:14 PM, Lilleputt skrev:

Hei, ser på en 2010 2.0 TDi CR, men er noen ting som gjør meg litt skeptisk

 

  1. Turbo plystrer når man gir gass ved lavt turtall. Forhandler mente dette er normalt
  2. Kjøleveska var 2-3cm under «Min» ved tomgang. Forhandler mente dette også var normalt, men vet 2.0 har en tendens til å ha problemer med kjølesystemet 
  3. Når vi kjørte litt var motoren ca 95 grader. Når vi stoppet bråkte viftene veldig mye. Noen mente dette var regen av DPF

 

Håper noen kan gi meg litt mer konkret svar på disse spørsmålene. Takk for svar 🙂

Hadde holdt meg unna. 

Er normalt med noe lyd fra turbo ved rusing, men det skal ikke være sjenerende og veldig tydelig 

Status på kjølevæska trenger ikke ha mye å si eller det kan være et tegn på alvorligere problemer, 

95 grader er litt høyt. Hva som er status på DPF kan fint leses av med et diagnoseapparat. 

Det er risikabelt å kjøpe en slik bil og veldig mange usikkerhetsmomenter. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår