Gå til innhold

ECP lampe lyser på Bora'n min

Ranger emnet


RBrambo

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra hovedtreffet begynte ECP lampa å lyse i tillegg til "alarm" og "Motorstörg Werkstatt" i displayet. Så vidt jeg kan se utfra instruksjonsboka har denne lampa å gjøre med motorstyringa. Og alle steder jeg leter er oppsøk verksted eneste svaret jeg får. Kjørte til nærmeste bensinstasjon og ringte NAF, i tillegg til "nødtelefonen" til Møller. Merket ikke noe på bilen, ingen fusking, lugging eller andre ting. Gikk som normalt. Ettersom lampa lyste gult mente Møller at det ikke var noen fare, men at kjøring burde begrenses og at jeg skulle holde øye med det. Han fra NAF mente også at det ikke var noen umiddelbar fare. Så jeg lurte meg de siste milene hjem fra Hamar til Gjøvik, gikk helt uproblematisk bortsett fra at lampa lyste hele veien. Men blir nok ikke noe mer kjøring før jeg leverer bilen på Møller på mandag.

 

Lampa ble forøvrig borte i tiden mens jeg ventet på NAF, så den lyste ikke når han så på bilen, men begynte å lyse så fort jeg begynte å kjøre igjen. Passet på å huke tak i NAF fyren igjen, uten at vi kom nærmere noen løsning og jeg kjørte hjem.

 

Noen som har vært borti dette før, eller vet hva det eventuelt kan være? Frykter dette fort kan bli dyrt.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min bora 99mod tdi så lyste glødinga. å instruksjonsboka sa at det var motorfeil.

leverte inn bilen å det var sikringen til bremselysa som var gåen.

jippi en dyyyr regning for å få vite at det var en SIKRING som var gått.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med bremselyset, men så vidt jeg kan se har ikke sikringa gått. Tenker derimot at det er bryteren til bremselyset. Leverer bilen i morgen så får de kjøre full diagnostikk på den...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår