Gå til innhold

ganske rolig på avensis forumet, lurer på hvorfor?

Ranger emnet


rampi

Anbefalte innlegg

er ganske så stille her på avensis forumet.

og jeg lurer på hvorfor? er det fordi det er så lite feil med de at folk slepper å spørre om hjelp hele tiden? for på audi er det tvert om. hehe:titties:

 

jeg driver å ser på bil nå og skal ha enten en a4 eller avensis stv. og jeg holder en knapp på avensisen.

hehe

- Audi a6 1.8 t 2002

- Golf III 1.6GL 96 - Solgt

- Toyota Corolla 88 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avensis skal igrunn være en driftsikker bil, men vi har en avensis som dette skjedde med:

 

var på vanlig service, så gjorde verkstedet en feil, etter det begynte motorlampa å lyse. inn på service igjen, lampa var borte. tok ca 1 dag så kom lampa igjen. dette skjedde ca 7 ganger, siste gangen bytta dem hele automatkassa. da funkern :)

riktignok verkstedet som gjorde en feil her så vi betalte ikke en dritt, men allikevell ganske lættis når de ikke klarer å finne ut hva som faktisk er feil etter 7 ganger på service. kan jo selvfølgelig hende at de ikke ville bytte girkassa ettersom det er svindyrt.

 

men men :) den er digg å kjøre, grei akslerasjon på den vi har(1,8 130HK), lett å manøvrere, selvom jeg er vant til merce svingradius.

 

men hadde valget mitt stått mellom en toyota avensis og en audi a4 ville jeg tatt a4. syntes at a4 SER kulere ut, de GÅR som regel mye bedre, du får de med 4hjulstrekk, og så er det ofte litt mer luksuriøst :)

 

min mening hvertfall

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil absolutt anbefale avensis.. jeg har en 04 mod. 2.0 d4d. utrolig god bil å kjøre.. har 2 små unger.. har god plass til dei i baksetet.. audien er mykkje mindre inni.. har hatt litt plager som står om her i forumet.. men audi.. neitakk d blir for dyrt.. og med d meinar eg verkstedrekningar.. hehe kjøp avensis du;) ikkje for dyr.. fin og god bil å kjøyre. likar min veldig godt.. lykke til med bilkjøp uansett kva bil du velger å kjøpe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke til og legge skjul på at avensis nok har en høyere snitt alder. Dog er det flere og flere av den yngre garde som kjøper toyota. Jeg har selv en 07 avensis stv. d4d og er knall fornøyd. Finner du en 2007-2008 modell med bra uts så hadde jeg ikke vært i tvil. Helt klart at du får mer kvalitet i en avensis, og ikke minst tror jeg at disse bilene holder seg bedre i pris enn en audi ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Til trådstarter.

 

Jeg snuste på diverse biler når jeg skulle fremskaffe spett ny bil. Det ble en Avensis, 2,0 d4d, executivve-.

 

Jeg er storførnøyd, har nesten ikke angret et sekund. Hvis jeg skal skrive noe negativt, må det være at lakken på disse bilene er utrolig myk, noe som krever sin mann for bilholdet.(jeg liker ikke swirsl, vaskeriper og møkk) Nå skal det også sies at jeg valgte sort metallik.

 

Kan egentlig ikke si noe annet. Den går godt, veldig behagelig å kjøre, og har god plass.

 

nå kommer det jo an på hvor mye du skal legge i, men for de 400.000 jeg la i min, har jeg fått allt jeg trenger av utstyr. Parksensor forran og bak, diselvarmer med fjernkontroll, blåtann hf, 17" alufelg på vinterdekka(nokain hakka rsi)skinnseter, xenon lys i allt av lykter forran.

 

Og ikke minst. Ikke en teknisk feil siden jeg kjøpte den. har kjørt 40000 nå snart.

 

Drar til sverige å tar servicer. De liggen et par tusen under norge, betalte 3200 for 30tusen service. Sjekka på flere steder i norge, og der lå prisene mellom 4900 og 6900!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kjøp toyota, og gi gass. Trenger ikke tenke på så mye anna da.

 

Gudd løkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Til trådstarter.

 

Jeg snuste på diverse biler når jeg skulle fremskaffe spett ny bil. Det ble en Avensis, 2,0 d4d, executivve-.

 

Jeg er storførnøyd, har nesten ikke angret et sekund. Hvis jeg skal skrive noe negativt, må det være at lakken på disse bilene er utrolig myk, noe som krever sin mann for bilholdet.(jeg liker ikke swirsl, vaskeriper og møkk) Nå skal det også sies at jeg valgte sort metallik.

 

Kan egentlig ikke si noe annet. Den går godt, veldig behagelig å kjøre, og har god plass.

 

nå kommer det jo an på hvor mye du skal legge i, men for de 400.000 jeg la i min, har jeg fått allt jeg trenger av utstyr. Parksensor forran og bak, diselvarmer med fjernkontroll, blåtann hf, 17" alufelg på vinterdekka(nokain hakka rsi)skinnseter, xenon lys i allt av lykter forran.

 

Og ikke minst. Ikke en teknisk feil siden jeg kjøpte den. har kjørt 40000 nå snart.

 

Drar til sverige å tar servicer. De liggen et par tusen under norge, betalte 3200 for 30tusen service. Sjekka på flere steder i norge, og der lå prisene mellom 4900 og 6900!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Kjøp toyota, og gi gass. Trenger ikke tenke på så mye anna da.

 

Gudd løkk

 

Samme erfarign som deg, funker uten noe større "hassle" enn at den kan være litt tungstartet i veldig kalde perioder (les.under -15grader).

 

Men hvordan firma i sverige bruker du? Og hvordan er du fornøyd med service og utføresle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfarign som deg, funker uten noe større "hassle" enn at den kan være litt tungstartet i veldig kalde perioder (les.under -15grader).

 

Men hvordan firma i sverige bruker du? Og hvordan er du fornøyd med service og utføresle?

 

hei du

 

sorry for tregt svar.

 

du bør få sjekka motoren din. Som jeg skrev i en annaa tråd her, min fyrer på -30 uten pes.

 

jeg har servicer på toyota i arvika. funker som bare juling. skal nedover å ta 45000 nå i begynelsen av feb. veldig god kontakt med han på kundeservice der, og de er ryddige og hyggelige, som de fleste svenske firmaer.

 

hvilken olje bruker du, kanskje noe der. Nevnte også frysegrad på dieselen, den jeg har på tanken nå, skal tåle -36, i alle fall-

 

mail meg gjerne direkte, eller send meg en PM

 

KJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår