Gå til innhold

1990 Mercedes 230E


Stig73CamaroZ28

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne lekkerbisken for etpar dager siden.

Meget fornøyd så langt!

Utrolig kompakt bil, rustfri og bortimot strøken både utv og innv. Ingen ulyder noe sted, og ligger stødig på veien.

Skal ha denne som arbeidsbil framover, men blir nok å gjøre litt småting med den etterhvert. Den trenger iallfall andre felger, senk, soting, klarglasslykter og div div..

 

Får ta det litt etterhvert. Foreløpig har jeg bare cruiset med den, og tatt noen bilder av den sånn som den ser ut pr i dag. Blir vel å oppdatere etterhvert som det kommer noe nytt tenker jeg.

 

:)

 

E230front.jpg

 

eagle.jpg

 

hsidefront.jpg

 

hsidelav.jpg

 

interir1.jpg

 

interir2.jpg

 

motsmelteverksbadet.jpg

 

natur.jpg

 

vsbak.jpg

 

Stjerna.jpg

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så ut som ett greit eksemplar, har selv hatt 230E, savner den, forbanna tjuvepakk.

 

Jeg syns den motoren fungerer veldig greit i den bilen, hadde heller valgt 230E enn 300E, både av økonomiske årsaker samt at 230E har bedre bunndrag.

Noen racerbil er det ikke, men en motor som greier forbikjøringer kjapt og med glans, orker å dra en del og går billig på langkjøring, når den er i orden vel og merke, min gikk under 0,8 på langkjøring, med automat, på småkjøring literen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt dårlig respons på mercedelen av forumet:S

Grei bil:)

Korleis funka motoren? Slapp til sopass stor bil?

 

Ikke akkurat imponert over draget for å si det sånn, men nå er jeg litt ferdig med den værste herjinga bak rattet. Og den er fenomenal komfortmessig iallfall!

Jeg tror muligens denne kan være en liten smule daukjørt i tillegg, kjennes litt sånn ut. Men den begynner å komme seg litt for hver dag som går merker jeg.

 

Er jo ikke gått mer enn 188tusen så jeg tror den tåler at jeg drar på litt sånn gradvis økende med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som ett greit eksemplar, har selv hatt 230E, savner den, forbanna tjuvepakk.

 

Jeg syns den motoren fungerer veldig greit i den bilen, hadde heller valgt 230E enn 300E, både av økonomiske årsaker samt at 230E har bedre bunndrag.

Noen racerbil er det ikke, men en motor som greier forbikjøringer kjapt og med glans, orker å dra en del og går billig på langkjøring, når den er i orden vel og merke, min gikk under 0,8 på langkjøring, med automat, på småkjøring literen.

 

Tror det er et greit eksemplar ja. Absolutt null slakk i noe som helst, dørhengsler som på en nybil, kjører på hølete grusvei og hører kun den dumpe lyden av dekkene som slår nedi. Ikke annet enn småtteri i lakken, etpar mikroskopiske riper som egentlig er bare tull å irritere seg over, og noen få steinsprut på en knapp millimeter i størrelse. Fant en begynnende rustflekk helt nederst i hjørnet på karmen av sjåførdøra, på størrelse med en femkrone. Men det er kun overflaterust, som jeg skal ta rustkiller på omgående.

 

Fant litt rustangrep på plata som batteriet står på, ellers ser hele motorrommet meget akseptabelt ut. Tok ut reservehjulet i dag, og hele brønnen ser ut som bilen ikke er mer enn to år gammel maks. Eneste jeg fant av irritasjon der var litt oljesøl under reservehjulet. En liten dam med fersk olje midt nedi brønnen, sikkert bare vært en lite uhell med ei lekk oljekanne nedi der. Lakken så helt strøken ut nedi der iallfall. Rent var det også der, forutenom den oljeskvetten.

 

Alt av plast og matter baki ser ut som splitter nytt, uansett hvilke kriker og kroker jeg kravler meg inn for å sjekke ser ut som bilen aldri har vært brukt nesten.. Syns nesten det er litt skummelt, med tanke på at jeg bare betalte 27lapper for bilen..

 

Eller hva mener Mercedeskjennerne?

 

Det er i hovedsak to ting som er defekt, det ene er vindusheisen på sjåførdøra trenger litt hjelp helt øverst for at ikke motoren skal rape over. Og det andre er wiren til takluka som har løsnet og lagt krøll på seg så luka ikke virker. Fikk den til å funke litt, men så hoppa wiren av igjen. Det er et feste til wiren som er brukket av tror jeg. Ellers lyser ABS lampa, men ABS'en funker helt greit. Muligens belegg på en sensor?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der j a;) der har du et greit utgangspunkt for videre modifisering;)

 

Jeg håper det;) Har mine planer, vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne enda.. Er så mye jeg har lyst til å gjøre tvert.. :op:

 

Men tipper felger og senk blir prioritert ganske fortløpende, og så kommer resten gradvis, og da er det vel bare lommeboka som kan sette en stopper for utviklinga videre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bilen ser ok ut den ja.

Pass på for rust innenfor kanten på sakkoen, bunn av dører og spesielt førerdør.

27 000,- er en fin pris for en så bra en som du beskriver, 230E er ikke de mest ettertrakta, litt tørst på vanlig kjøring, ikke alle som fosrstår innsprøytninga så man får dem vanligvis litt billigere.

Gå dårlig skal det jo ikke, men er jo en 2.3 med automat i 1,5 tonn bil.

Er dog stor forskjell på hvor bra de går, men med korrekt justert innsprøytning i god stand, tenningsanlegg i god stand og ellers bra tilstand på motor og kasse så hjelper det godt.

Er dog mange som sluntrer med service på kassa, skal ha skift hver 60 000 og kan ha stor innvirkning på prestanda.

 

ABS:

Om abs virker, og lampa lyser er det mest sannsynlig en som har putta pæra i feil hull bak instrumentet, den skal være utkoblet ved feil.

 

skal selv hente en `91 300TDT i løpet av uka.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usedvanlig fin innvendig også da!

 

Ja, den er hva jeg nesten har lyst til å kalle bortimot strøken innvendig.

Det er kun småtterier. To små sprekker i tredekselet bak girvelgeren, og bryteren til el-justering av høyre speil er brukket av, etpar brukne plastbiter i friskluftdysa på sjåførsida, litt slitasje i sidestøtta på den vanlige plassen på sjåførstolen. Bare litt sånn rubbing i skinnet liksom.. Og et bittelite blått pennemerke foran på sjåførsetet, sikkert mistet ei penn med spissen ned så den har satt et merke på 2mm. Ellers kjennes alle setene ut som nye å sitte i, har prøvesittet alle plasser og det er like "hardt" og fint over det hele.

Og ellers er det vel nesten bare den vanlige skitten jeg drar inn med skoa i gulvmattene, har ikke vasket eller støvsuget bilen innvendig siden jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår