toresen Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 Hei jeg har en opel corsa som jeg skal mekke litt på for morro, så lurte jeg på hvordan plater jeg skal sveise inn der det er rusta mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 skal ikke ligge under bilpleie, men du kan bruke noe rundt 0.8mm vanlig stålplate, skjære ut rust tilpasse ny bit, punkte inn, grunning og karosserikitt over om det er under bilen. og tynnstoff på innsiden. av der du har sveiset så det ikke ruster igjen alt for foort:P Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Mai 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 De har faktisk stålplater på clas ohlson som kan brukes :) Er viktig å få skjøten tett. Enten med sveis eller tinnsparkling. Kun punkte platen fast og tette med masse sparkel og tektyl, varer i par år er du heldig. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toresen Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 skal ikke ligge under bilpleie, men du kan bruke noe rundt 0.8mm vanlig stålplate, skjære ut rust tilpasse ny bit, punkte inn, grunning og karosserikitt over om det er under bilen. og tynnstoff på innsiden. av der du har sveiset så det ikke ruster igjen alt for foort:P Hva er tynnstoff og hvor får jeg tak i det og karosserikitt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Mai 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2009 Hva er tynnstoff og hvor får jeg tak i det og karosserikitt? tror kanskje du bør fundere litt før du setter igang med arbeidsopprasjonen om du ikke hvet hva dette er... Tynnstoff er tynn tektyl man har i hulrom i bilen... Karosrerikitt er guffe man har på karosseriskjøtene...:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toresen Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Ok skjønte det nå:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 spørs jo hvor nye bilen er og hvilken plate han skal bruke. før ca 90 så er det samme faen. der er det vanlig svart stål overalt. men så rundt 90 begynte sikkerhet i karroseri virkelig å komme og da kom også HSS stål inn i bilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg