Gå til innhold

Hvordan få en volvo til å bli raskere i starten?

Ranger emnet


Magaplask

Anbefalte innlegg

det gjelder og treffe på lysa og gire riktig og da..

 

jepp det er første pri det:) Giringa går vel rimelig greit for de fleste, er værre med hvilket turtall man skal bruke og her må man nesten bare prøve å feile.

 

Dersom du får til dette sammen med det andre som er å finne i tråden her så er du garantert ikke sist i starten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noen pløse dempere og myke fjærer krenger det veldig mye i svingene da..

Hadde du det på den blå du kjørte med på smådøla tveiten?

 

 

Det er en mellomting der også, og man får som regel ikke i pose og sekk :). Spørs også på kjørestil og baner, kjører man smale linjer med minst mulig sladd vil man merke kreninga mer. Feks tommy eng har volvoene sine bløte bak. Han kjører bredt og med mye attack, og da er det ganske få svinger som bakenden får mulighet til å vri seg mye før det går i sladd.

 

Er bilen stiv som en stokk bak så vil den sette seg rimelig dårlig, men kan kompansere noe med vekt bak :)

 

En bil som er ganske stiv i fronten og noe bløtere i baken er hvertfall det jeg liker, og det fungerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett greit understell til 240:

 

* Ok foringer og slikt

* KYB eller ALKO gassdempere (billige men bra)

* Volvo 264 framfjører - De er en del stivere enn 240 (Biltema)

* Biltema oljedempere bak

* Volvo 740 bakfjører som du kapper 2.5-3 runder (mykere enn 240)

 

Har du gode hjul i tilegg til en grei motor så er det fult mulig å være med ut i starten + komme seg rundt bana på ett vettugt vis. :-)

 

240'n jeg hadde dette på hadde ikke stab.stag foran, men satt på fremdeles bak. Jeg likte værtfall bilen slik den var, og tok da ett par starter med den også når jeg hadde 4 x Gullabo på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

kor får du kjøpt kyb elle alko demparar?

og så sa dåkke at me ska fjerna vektloddå framme, ka lodd e de? kor står dei?:)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

jeg har en volvo 245 bilcross som jeg hadde følgene:

 

understell: vinkle bakakselen, kappa fjærene 2 runder bak

 

motor: plana 3,0mm topp og porta maks, 48 40 ventiler, 48mm webere, kvassere kam, grenrør, 3" helt ut, smidde stempler, h råder, 405 topp og bensintrykk regulator.

 

karosseri: 80kg baki, letta så mye bilen går

 

og med dette oppsette her tok jeg alle startene. jeg tok boblene jeg tok alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en volvo 245 bilcross som jeg hadde følgene:

 

understell: vinkle bakakselen, kappa fjærene 2 runder bak

 

motor: plana 3,0mm topp og porta maks, 48 40 ventiler, 48mm webere, kvassere kam, grenrør, 3" helt ut, smidde stempler, h råder, 405 topp og bensintrykk regulator.

 

karosseri: 80kg baki, letta så mye bilen går

og med dette oppsette her tok jeg alle startene. jeg tok boblene jeg tok alle.

 

9.4 Ballast

Det er tillatt med ballast under forutsetning av at den er i fast form og forsvarlig festet med min 2 stk 12 mm gjennomgående bolter og 120 cm2 skiver under golvet i bagasjerom pr enhet. Maks. vekt 40 kg samlet vekt.

 

Får du samma resultat om du kjør lovligt?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår