Gå til innhold

Fartsbot på lånt bil

Ranger emnet


89erik

Anbefalte innlegg

Hei, ble tatt i fotoboks i 96 km/t i oslofjordtunnellen med bilen til faren min. Har fått brev nå og der står det blandt annet "Er det tvil om hvem som var fører av bilen da den ble fotografert, kan fotoet vises på nærmeste politistasjon/lensmannskontor. Ta i så fall kontakt med saksbehandler."

 

Spørsmålet mitt er da, kan faren min lyve og si at han ikke vet hvem jeg er? Kommer de til å gjøre noe "etterforskning" for å finne ut hvem som er på bildet? Er ikke snakk om noe stor bot, men hadde vært fint å slippe likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren din kan si at bilen er disponibel for hele familien, og han ikke vet hvem som kjørte akkurat der og da, og vil heller ikke vitne(hvis han skulle visst det), fordi du er av nærmeste familie og da trenger han ikke vitne

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er bare å motsi.. veit om en person som blei tatt i det samme, bare i 120kmt i 70-sona;) Med firmabil da, men blir samme saken.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok flott! Det blir vel til at han nekter å komme ned på stasjonen for å identifisere meg da. Men hvordan funker det med å identifisere føreren? Er jeg identifisert bare det er tatt bilde av meg? De vet jo ikke hvem jeg er selv om jeg kan kjennes igjen på bildet... Hvordan funker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter din far å oppgi hvem som førte bilen på det tidspunket kan han bli innkalt til rettslig avhør(møteplikt). Men har fortsatt intet krav om å navngi deg pga. du er i familie. Politiet vil gå igjennom pass- og førerkortregisteret for å sammenligne bilder og identifisere føreren av bilen.

 

Uansett vil du bli identifisert, nekter du å godta forelegget vil saken gå til retten, og hvis du blir dømt skyldig må du i tillegg betale saksomkostninger.

 

Ved at du og din far gjør dere vrang binder bare opp ressurser og forbruker skattepenger som skulle blitt brukt til å bekjempe andre typer kriminalitet. Husk dette til den gangen du trenger hjelp av politiet, men saken ble henlagt pga. manglende ressurser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter din far å oppgi hvem som førte bilen på det tidspunket kan han bli innkalt til rettslig avhør(møteplikt). Men har fortsatt intet krav om å navngi deg pga. du er i familie. Politiet vil gå igjennom pass- og førerkortregisteret for å sammenligne bilder og identifisere føreren av bilen.

 

Uansett vil du bli identifisert, nekter du å godta forelegget vil saken gå til retten, og hvis du blir dømt skyldig må du i tillegg betale saksomkostninger.

 

Ved at du og din far gjør dere vrang binder bare opp ressurser og forbruker skattepenger som skulle blitt brukt til å bekjempe andre typer kriminalitet. Husk dette til den gangen du trenger hjelp av politiet, men saken ble henlagt pga. manglende ressurser...

 

rart de ikke gjorde dette på han jeg kjenner da;) Der ble sjefen i firmaet oppringt, han forklarte at ansatte brukte bilene og sikkert lånte bilene bort til andre igjen.. den saken ble henlagt og han fikk ikke straff.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart de ikke gjorde dette på han jeg kjenner da;) Der ble sjefen i firmaet oppringt, han forklarte at ansatte brukte bilene og sikkert lånte bilene bort til andre igjen.. den saken ble henlagt og han fikk ikke straff.

 

Nå er det begrenset med tid de gidder å legge ned i en slik sak bare for å samle inn en tusing. Er gevinsten høyere hadde de kanskje gjort det. På en annen side kan bildet vært av en slik dårlig kvalitet at det ikke har holdt i en eventuell rettsak. Da dropper de også etterforskningen.

 

I trådstarters tilfelle trenger de det heller ikke, da det å sjekke identiteten til familiemedlemmer er en smal sak.

 

Forøvrig er jeg spent på referansen til Civiclars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er jeg spent på referansen til Civiclars?

 

CivicLars er en dust som skriver det han tror han vet..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår