Gå til innhold

El-vindu og kupèlys virker ikke.

Ranger emnet


knerten119

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Golf IV 98 mod og her virker ikke El-vinduene og ikke kupèlyset, har sjekket alle sikringer og dem er hele.

Kar ikke noen form for håndbok til golfen, så jeg håper på hjelp fra dere her ute :)

 

Det er veldig kjedelig nå på sommeren og ikke få tatt ned vinduene og bare kjøre på AC hele tiden, har lyst til å få vinduene igang igjen og for å ikke snakke om Kupèlyset ( Er mørkredd :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... skjer det ingenting når du trykker på bryteren? ikke klikkelyd i dørene en gang? hva med lysene da? er det lys i bryterne? mista kupelyset en gang jeg og og da var det sikring som var røket...

 

står jo i lokket på sjåførsiden fortegnelsen på lys og slikt...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det komfortenhet på denne bilen? Dette høres ut som en typisk slik feil. På passat sitter komfortenheten under teppet under førersetet, du kan jo se der.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90% sikker på at dette er komfortenheten,som sagt, på passat skjer dette ofte, og da kutter ofte kupelys, elvinduer, sentrallås osv... Dette fordi volkswagen har vært så smarte å plassere denne lille, dyre boksen på GULVET, slik at den garantert blir våt dersom du får den minste antydning til fuktighet på gulvet. Genistrek av volkswagen der altså :D

 

Tror uansett dette kan leses ut med vag-com hos verksted :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE en sikringsboks til i motorommet.

 

Det ER en sikringsboks til i motorrommet. Den ligger oppå batteriet.

 

 

AC'en min var kaputt pga at denne sikringsboksen var delvis smeltet. Og lite gass i systemet.

 

kan denne listen være til hjelp? http://mit.edu/dennis/www/vw/fuses.html

 

som listen viser er det FIRE steder det er sikringer. Fuse panel, engine comp. , relay panel, battery.

 

 

 

 

kan det være et relé som er kaputt? slikt har jeg ingen peiling på.

 

 

sikringsboks på batteriet

IMG_3281640x480.jpg

 

sikring/relé boks:

relay-fuse-box-open.jpg

Endret av elwood84

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei,

 

sliter med samme sak på min -98 Golf Highline. Vindusheisere, cupélys, el speil, varmeseter, varme i ruter etc. sluttet plutselig å fungere. Regner med at det er denne comfortenheten som det snakkes om her som kan være ødelagt, tydelig at det er en sentral styringsenhet som er gåen i og med at så mye skjer på en gang...

 

Fant du ut hvor denne saken sitter, og hva det koster å skifte den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår