Gå til innhold

Hjelp! Tdi som rister og stopper! ;(

Ranger emnet


Langlo

Anbefalte innlegg

hei! nå har det seg slik att jeg har renset innsugsmanifoil og EGR ventil, etter alt var montert tilbake skulle jeg starte, den starter i ca 1 sek så stopper den eller rister noe fælt, kommer røyk ut av eksos....

 

 

noen som har en idee snarest mulig om hva som er feil???

1998 VW Golf 1,9TDI HighLine. SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! nå har det seg slik att jeg har renset innsugsmanifoil og EGR ventil, etter alt var montert tilbake skulle jeg starte, den starter i ca 1 sek så stopper den eller rister noe fælt, kommer røyk ut av eksos....

 

 

noen som har en idee snarest mulig om hva som er feil???

 

står "stoppspjeldet" lukket hele tiden? (ligger inni huset med egr, kontroller vakumslangen) tok du av innsugmanifold fra motor før du rensa? skal vere forsiktig med å pirke nedi der menst den er montert. mye partikler og koks som kan dette inn i motor og gjøre vondt verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og få lest av feilmelding?

 

Hadde problem med dårlig kontakt på en pumpedyse på min. Det kunne plutselig begynne og riste som f i motoren når jeg kjørte.. Stoppet jeg og startet igjen var den god helt til det begynte igjen.

__Volkswagen Golf 3 1,8GL 90Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Golf 4 1,9TDI 130Hk__ <--- RIP!

__Volkswagen Passat 1,8T 150Hk__ <--- SOLGT!

__Volkswagen Passat 1,9TDI 130Hk <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du mener lufting av diesel systemet så gjøres det gjennom diagnose apparatet. en kan og ta av slange til dieselfilter og suge fram diesel fra tank til filter med trykkluft-kanne som lager vakum. eller ta av og på tenning et par ganger for å starte pumpa. tviler litt på at dette er problemet ditt. desverre litt vanskelig å si når en ikke har mulighet til å se på bilen. ingen feil på startsperre? prøvd å testa reserve nøkkel? sikkert ikke dette som er problemet men kan nå vere verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som om jeg har mye luft i dieselen... hørest ut som en av sylindrene ikke går... merkeligt hele greia, det er ikke dieselpumpen ettersom den suger som den skal, men om den suger falsk luft en eller anna plass, ville den vert slik som bilen min er nÅ?

1998 VW Golf 1,9TDI HighLine. SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår